logo

Visuomenės informavimo etikos asociacija
Vilniaus g. 35, Vilnius (juridinis adresas),
J.Basanavičiaus g. 4B, Vilnius (buveinė),
Tel. (5) 2 608 288
Kodas: 303601856
Sąskaita: LT47 7300 0101 4220 6060, AB Swedbankas

 

facebook1      

baneris4

20/07/2015 - 23:59

Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos komisijos sprendimai - 2012

2012-01-09 Nr. 1 

1. Svarstyta: UAB "Draugystės viešbutis" skundas dėl TV3 laidos "Paskutinė instancija"
UAB "Draugystės" viešbutis generalinis direktorius R. Lukaševičius prašo įvertinti 2011-09-08 TV3 laidos "Paskutinė instancija" siužetą apie bendrovės valdomą viešbutį Crowne Plaza Vilnius. Teigiama, kad laidoje ir jos anonsuose buvo paskelbta nepatikrinta ir vieną poziciją išreiškianti žinia, pakenkta bendrovės dalykinei reputacijai.
Nuspręsta:
Svarstymą atidėti, gauti kokybiškesnį laidos vaizdo įrašą.
 
2. Svarstyta: UAB "Statybų valdymo sprendimai" skundas dėl publikacijos laikraštyje "Šilutės naujienos"
 Posėdyje dalyvavo laikraščio "Šilutės naujienos" žurnalistas S. Grinčinaitis. UAB "Statybų valdymo sprendimai" direktorius D. Soščeka prašo įvertinti 2011-09-23 laikraščio "Šilutės naujienos" publikaciją "Sugriovę muziejų, statybininkai prašo dar primokėti". Teigiama, kad publikacijos antraštė klaidinanti, pateikta nepatikrinta ir sąmoningai iškraipyta informacija.
Nuspręsta:
2011-09-23 laikraščio "Šilutės naujienos" publikacijoje "Sugriovę muziejų, statybininkai prašo dar primokėti" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
3. Svarstyta: Lietuvos futbolo federacijos skundas dėl publikacijos interneto svetainėje www.lrt.lt
Posėdyje dalyvavo LTV laidos "Savaitė" vedėja N. Pumprickaitė. Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos persiųstas skundas. Lietuvos futbolo federacija prašo įvertinti 2011-09-12 interneto svetainės www.lrt.lt publikaciją "R. Vaiginas: skirti R. Žutautą vyr. treneriu buvo klaida". Teigiama, kad buvo pateikta neobjektyvi, tendencinga ir tikrovės neatitinkanti informacija.
Nuspręsta:
2011-09-12 interneto svetainės www.lrt.lt publikacijoje "R. Vaiginas: skirti R. Žutautą vyr. treneriu buvo klaida", nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
4. Svarstyta: Lietuvos futbolo federacijos skundas dėl publikacijos interneto svetainėje www.futbolas.lt ir www.diena.lt
Posėdyje dalyvavo žurnalistas A. Budraitis. Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos persiųstas skundas. Lietuvo futbolo federacija prašo įvertinti 2011-09-16 interneto svetainės www.futbolas.lt publikaciją "Bailys ir melagis, vardu Liutauras Varanavičius". Teigiama, kad pateikta nepagrįsta, tikrovės neatitinkanti, L. Varanavičiaus garbę ir orumą žeminanti informacija. Publikacija buvo išspausdinta ir interneto svetainėje www.diena.lt.
Nuspręsta:
2011-09-16 interneto svetainės www.futbolas.lt publikaciją "Bailys ir melagis, vardu Liutauras Varanavičius" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
5. Svarstyta: V. Olcvikienės skundas dėl publikacijos laikraštyje "Laisvas laikraštis"
Pristatė L. Slušnys: Violeta Olcvikienė prašo įvertinti 2011-08-20 laikraščio "Laisvas laikraštis" publikaciją "Teismų mafija - teisėjai "pridengė" savo kolegę, užgrobusią milijoninį turtą". Teigiama, kad buvo pateikta tikrovės neatitinkanti, faktais nepagrįsta informacija, žeidžianti V. Olcvikienės kaip teisėjos reputaciją.
Nuspręsta:
Skundą perduoti Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai.
 
6. Svarstyta: Etninės kultūros globos tarybos skundas dėl  nuotraukos interneto svetainėje www.lrytas.lt
Etninės kultūros globos taryba prašo įvertinti 2011-10-14 interneto svetainės www.lrytas.lt publikaciją "Lietuviška tolerancija: du trečdaliai tiki, kad Lietuva - tik lietuviams, gėjais prisipažįsta esantys mažiau šimtadalio gyventojų" iliustruojančią nuotrauką ir užrašą po ja. Teigiama, kad nuotrauka ir užrašas skatina visuomenę susidaryti nuomonę, jog būtent lietuvių folkloro ansambliai pasižymi netolerancija.
Nuspręsta:
2011-10-14 interneto svetainės www.lrytas.lt publikaciją "Lietuviška tolerancija: du trečdaliai tiki, kad Lietuva - tik lietuviams, gėjais prisipažįsta esantys mažiau šimtadalio gyventojų" iliustruojanti nuotrauka ir užrašas po ja pažeidžia Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 56 str. 1 d.
 
7. Svarstyta: G. Stanišausko skundas
G. Stanišauskas prašo įvertinti žurnalistų elgesį savo kolegės iš LTV Z. Paškevičienės atžvilgiu. Teigiama, kad Europos krepšinio čempionato metu Panevėžyje vykusioje spaudos konferencijoje grupelė žurnalistų atvirai tyčiojosi iš kolegės, mokydami kokius klausimus ji privalo užduoti. Siužetas apie tai buvo patalpintas interneto svetainėse www.15min.lt ir www. krepsinis.net.
Nuspręsta:
Skundą svarstyti iš esmės, pakviesti į posėdį interneto svetainių www.15min.lt ir www.krepsinis.net redakcijų atstovus.
 
 
 
2012-01-23 Nr. 2
 
1. Svarstyta: K. Matažinsko skundas dėl Dzūkijos TV žinių laidos
Kęstutis Matažinskas prašo įvertinti 2011-06-27 Dzūkijos TV Žinių laidos siužetą. Teigiama, kad buvo paskelbta tikrovės neatitinkanti informacija, nes nei pareiškėjas K. Matažinskas, nei jo sūnus, nei jo tėvai negyveno siužete minimoje rekonstruojamoje Liepų gatvėje.
Nuspręsta:
Kadangi redakcija pripažino klaidą ir atsiprašė K. Matažinsko šeimos, vertinti tai kaip garbingą ir etišką redakcijos poelgį, nesvarstyti laidos Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso požiūriu.
 
2. Svarstyta: G. Stanišausko prašymas dėl siužeto interneto portaluose www.15min.lt ir www, krepsinis.net
 Posėdyje dalyvavo interneto portalo www.krepsinis.net vyriausiasis redaktorius R. Buršteinas. 2012-01-09 posėdžio metu buvo nuspręsta skundą svarstyti iš esmės ir pakviesti interneto portalų www.15min.lt ir www.krepsinis.net redakcijų atstovus. G. Stanišauskas prašo įvertinti žurnalistų elgesį savo kolegės iš LTV Z. Paškevičienės atžvilgiu. Teigiama, kad Europos krepšinio čempionato metu Panevėžyje vykusioje spaudos konferencijoje grupelė žurnalistų atvirai tyčiojosi iš kolegės, mokydami kokius klausimus ji privalo užduoti. Siužetas apie tai buvo patalpintas interneto portaluose www.15min.lt ir www.krepsinis.net.
Nuspręsta:
Interneto portalo www.15 min.lt redakcija 2011-09-01 kartu su straipsniu "Nematomi „Eurobasket 2011“ karai. Žurnalistai ėmė viešai gėdinti kolegę Ziną dėl jos neprofesionalių klausimų" paviešindama filmuotą siužetą, pažeidė Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 16 str.
 
3. Svarstyta: D. Radzevičiaus skundas dėl publikacijų dienraštyje "Respublika"
Dainius Radzevičius prašo įvertinti: 1) 2011-10-01 dienraščio "Respublika" publikaciją "Kodėl šmeižikas D. Radzevičius vengė prokurorų" (interneto svetainėje www.respublika.lt publikacijos pavadinimas "Generalinė prokuratūra demaskuoja JAV pakalikus"). Teigiama, kad buvo pateikta nepagrįsta, asmenį žeminanti ir tiesos neatitinkanti informacija. Prašoma įvertinti ir publikacijoje išspausdintus V. Vasiliausko ir J. Janutienės teiginius, kurie, pasak D. Radzevičiaus, taip pat neatitinka tikrovės ir yra įžeidžiantys asmenį; 2) 2011-10-03 dienraštyje "Respublika" ir interneto svetainėje www.respublika.lt išspausdintą publikaciją "Švedai su norvegais paleido D. Radzevičių nuo grandinės" (laikraštyje ir internete publikacijos šiek tiek skiriasi). Teigiama, kad pateikta tikrovės neatitinkanti ir asmenį įžeidžianti informacija; 3) 2011-10-03 dienraščio "Respublika" Redakcijos skiltyje išspausdintą publikaciją "Šmeižikai, pasikinkę vietinius šuniukus". Teigiama, kad redakcijos nuomonė reiškiama neetiškai ir suvedinėjamos asmeninės sąskaitos.
Nuspręsta:
Perduoti skundus Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai. Publikacijas svarstyti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso požiūriu tik gavus Inspektorės sprendimą dėl publikacijose pateiktų faktų atitikimo tikrovei.
 
4. Svarstyta: D. Radzevičiaus skundas dėl publikacijų laikraštyje "Vakaro žinios"
Dainius Radzevičius prašo įvertinti: 1) 2011-09-24 laikraščio "Vakaro žinios" publikaciją "Buvęs teisingumo ministro klerkas bėga nuo teisingumo". Teigiama, kad neetiškai pateikta tikrovės neatitinkanti, asmenį įžeidžianti informacija, metami faktais neparemti kaltinimai ir jo nepilnamečių vaikų interesus žeidžianti informacija; 2) 2011-09-27 laikraščio "Vakaro žinios" publikaciją "LŽS pirmininkas D. Radzevičius priėjo liepto galą". Teigiama, kad pateikta tikrovės neatitinkanti, nekaltumo prezumpcijos principą pažeidžianti informacija.
Nuspręsta:
Perduoti skundus Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai. Publikacijas svarstyti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso požiūriu tik gavus Inspektorės sprendimą dėl publikacijose pateiktų faktų atitiikimo tikrovei.
 
5. Svarstyta: R. Damulytės skundas dėl publikacijos laikraštyje "Tauragės kurjeris"
Rūta Damulytė prašo įvertinti 2011-10-22 laikraščio "Tauragės kurjeris" publikaciją "Arklių šėrikas žuvo darbo vietoje". Teigiama, kad pateikta klaidinanti ir nukentėjusiojo artimuosius žeidžianti infiormacija, be artimųjų leidimo atskleista žuvusiojo asmenybė.
Nuspręsta:
2011-10-22 laikraščio "Tauragės kurjeris" publikacijoje "Arklių šėrikas žuvo darbo vietoje" buvo pažeisti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 3, 16 ir 36 straipsniai.
 
6. Svarstyta: E. Drungilienės skundas dėl publikacijos laikraštyje "Kelmiškiams"
Eurika Drungilienė prašo įvertinti 2011-10-04 laikraščio "Kelmiškiams" publikaciją "Makaronų dalybos sukėlė sumaištį". Teigiama, kad pateikta neteisinga ir užgauli informacija žemina jos, kaip Minupių seniūnaitės ir Minupių kaimo bendruomenės pirmininkės, reputaciją.
Nuspręsta:
2011-10-04 laikraščio "Kelmiškiams" publikacijoje "Makaronų dalybos sukėlė sumaištį" buvo pažesti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 3 ir 19 straipsniai.
 
7. Svarstyta: A. Jankevičienės skundas dėl publikacijos www.lrytas.lt
Seimo nario D.A.Barakausko visuomeninė padėjėja Aldona Jankevičienė prašo įvertinti 2011-11-08 interneto svetainėje www.lrytas.lt išspausdintą G. Juocevičiūtės publikaciją "Kai kurių gėrimų reklamos draudimas būtų dar vienas valdžiažmogių marazmas". Teigiama, kad publikacijos turinys yra žeminančio pobūdžio, ir neabejojama, jog tai yra alkoholio reklama.
Nuspręsta:
2011-11-08 interneto svetainėje www.lrytas.lt publikacija "Kai kurių gėrimų reklamos draudimas būtų dar vienas valdžiažmogių marazmas" yra vertintina kaip nuomonė. Nuomonė išreikšta etiškai.
 
8. Svarstyta: Kiti klausimai
 
8.1. D. Jonikienės skundas dėl įžeidinėjimų Facebook
 
Daiva Jonikienė teigia, kad BTV žurnalistas A. Užkalnis ir jo palaikymo komanda socialiniame tinklapyje Facebook įžeidinėjo D. Jonikienę, jos pažįstamus ir draugus.
Nuspręsta:
Skundą atmesti ir nesvarstyti, nes tai ne Komisijos kompetencijos klausimas. Komisija vertina tik žurnalistų darbo produktą - konrečias publikacijas ir laidas.
 

 2012-02-06 Nr. 3

 
1. Svarstyta: R. Wali skundai dėl publikacijų naujienų portale www.bns.lt, dienraščiuose "Lietuvos žinios", "Vakaro žinios", laikraštyje "Laisvas laikraštis"
Ramin Wali advokatė Kristina Čeredničenkaitė prašo įvertinti: 1) 2011-10-03 nauijienų portalo www.bns.lt publikaciją "Medžiaga apie R. Wali perduota teisėsaugos institucijoms - A. Sekmokas". Teigiama, kad R, Wali yra minimas neigiamo straipsnio kontekste, abejojama jo kvalifikacija, informacija apie atleidimą iš pareigų ir medžiagos apie jį perdavimą teisėsaugai neatitinka tikrovės; 2) 2011-10-03 dienraščio "Lietuvos žinios" publikaciją "Konservatorių epas: R. Wali - H. Galilo reinkarnacija". Teigiama, kad pateikta kritiškai neįvertinta, faktais neparemta ir tikrovės neatitinkanti informacija, kuri įžeidė R. Wali garbę ir orumą; 3) 2011-10-01 laikraščio "Laisvas laikraštis" publikaciją "Atominės kultūros variklis". Teigiama, kad R. Wali sugretinimas su mafijos atstovais sukuria jo, kaip nepatikimo verslininko, reputaciją, tai žeidžia jo garbę ir orumą, informacija pateikta neetiškai, be leidimo išspausdinta nuotrauka; 4) 2011-10-01 laikraščio "Vakaro žinios" publikaciją "Atominis tešmuo". Teigiama, kad informacija apie R. Wali pateikta neetiškai, ji neatitinka tikrovės, žeidžia garbę ir orumą.
Nuspręsta:
1. 2011-10-03 nauijienų portalo www.bns.lt publikacijoje "Medžiaga apie R. Wali perduota teisėsaugos institucijoms - A. Sekmokas" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
2. 2011-10-03 dienraščio "Lietuvos žinios" publikacijoje "Konservatorių epas: R. Wali - H. Galilo reinkarnacija" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
3. 2011-10-01 laikraščio "Laisvas laikraštis" publikacijoje "Atominės kultūros variklis" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
4. 2011-10-01 laikraščio "Vakaro žinios" publikaciją "Atominis tešmuo" perduoti įvertinti Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai dėl galimo garbės ir orumo įžeidimo.
 
2. Svarstyta: D. Kreivio skundas dėl publikacijos dienraštyje "Lietuvos rytas"
Dainius Kreivys prašo įvertinti 2011-09-24 dienraštyje "Lietuvos rytas" ir interneto svetainėje www.lrytas.lt išspausdintą publikaciją "Ant pinigų maišo - ir savi, ir svetimšaliai". Teigiama, kad pateikta tikrovės neatitinkanti informacija apie D. Kreivio sąsajas su verslininku R. Wali.
Nuspręsta:
Skundą perduoti Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai, nes faktų atitikimo tikrovei nustatymas ir garbės ir orumo įžeidimo klausimai yra Inspektoriaus tarnybos kompetencijoje.
 
3. Svarstyta: UAB "Visetas" skundas dėl publikacijų laikraštyje "Šviesa"
Posėdyje dalyvavo laikraščio "Šviesa" redaktoriaus pavaduotoja J. Pileckienė ir žurnalistė D. Bartkienė. UAB "Visetas" direktorius Mindaugas Narijauskas prašo įvertinti Jurbarko rajono laikraščio "Šviesa" publikacijas "Šilumos kainos vėl kyla kaip ant mielių" (2011-10-08), "Viešviliečiai nepakelia savivaldybės užkrautos mokesčių naštos" (2011-10-12), "Viešviliečiai negali būti palikti likimo valiai" (2011-10-15), "Savivaldybė nusisuko nuo Viešvilės gyventojų problemų" (2011-11-16). Teigiama, kad pateikta neobjektyvi ir šališka informacija, formuojamas neigiamas AB "Požeminiai vandenys" įvaizdis.
Nuspręsta:
1. Jurbarko rajono laikraščio "Šviesa" publikacijose "Šilumos kainos vėl kyla kaip ant mielių" (2011-10-08), "Savivaldybė nusisuko nuo Viešvilės gyventojų problemų" (2011-11-16) nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
2. Jurbarko rajono laikraščio "Šviesa" publikacijas "Viešviliečiai nepakelia savivaldybės užkrautos mokesčių naštos" (2011-10-12), "Viešviliečiai negali būti palikti likimo valiai" (2011-10-15) vertinti kaip jas rašiusiųjų nuomonę. Įspėti redakciją dėl nepažymėtos G. Navicko užsakomosios publikacijos.
 
4. Svarstyta: V. Lipnevičienės skundas dėl publikacijos laikraštyje "Radviliškio naujienos"
V. Lipnevičienės ir dar trijų asmenų pasirašytame skunde prašoma įvertinti 2011 m. lapkričio 11-17 d. laikraščio "Radviliškio naujienos" publikaciją "Glavlitka iš turgaus. Ar pilnatis veikia ir subingalvius?" Teigiama, kad publikacijoje šmeižiama Radviliškio rajono savivaldybės tarybos narė L. Šlamienė, prašoma įvertinti publikaciją rašiusio žurnalisto kalbos kultūrą ir įžeidžiančią stilistiką.
Nuspręsta:
2011 m. lapkričio 11-17 d. laikraščio "Radviliškio naujienos" publikacijoje "Glavlitka iš turgaus. Ar pilnatis veikia ir subingalvius?" buvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 23 str.
 
5. Svarstyta: T. Taškausko skundas dėl publikacijos laikraštyje "Darbas"
Tomas Taškauskas prašo įvertinti 2011-10-20 Pasvalio rajono laikraščio "Darbas" publikaciją "Griūvantis pastatas savininkui dar brangus". Teigiama, kad publikacijoje skelbiami nepatikrinti duomenys, gandai pateikiami kaip faktai.
Nuspręsta:
Nesvarstyti publikacijos Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso požiūriu. Nusiųsti redakcijai Komisijai pateiktų dokumentų kopijas, pasiūlyti patikslinti publikaciją.
2012-02-13 Nr. 4
 
1. Svarstyta:  J. Jasinskienės skundas dėl publikacijos laikraštyje "Obzor"
Jolanta Jasinskienė prašo įvertinti 2011 m. lapkričio 3-9 d. laikraščio "Obzor" publikaciją "Gimdymas... kenčiant įžeidinėjimus". Teigiama, kad buvo pateikta vienpusiška, tikrovės neatitinkanti informacija, nesuteikta teisė atsakyti kritikuojamai pusei.
Nuspręsta:
Atsižvelgti į UAB "Flobis" prašymą dėl svarstymo atidėjimo. Klausimą svarstyti artimiausio posėdžio metu.
 
2. Svarstyta: Vilniaus rajono savivaldybės administracijos skundas dėl publikacijos www.delfi.lt
Vilniaus rajono savivaldybės administracija prašo įvertinti 2011-11-30 interneto portalo www.delfi.lt publikaciją "Kas kaltas dėl prastų lenkiškų mokyklų rezultatų?". Teigiama, kad pateikta šališka ir neobjektyvi informacija, kuria siekiama nuvertinti nelietuviškas švietimo įstaigas.
Nuspręsta:
2011-11-30 interneto portalo www.delfi.lt publikacijoje "Kas kaltas dėl prastų lenkiškų mokyklų rezultatų?" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.

3. Svarstyta: Kooperatinės bendrovės "Tarptautinias akvakultūros centras" skundas dėl publikacijos "Verslo žiniose"
Posėdyje dalyvavo "Verslo žinių" "Nuomonių sk. redaktorė G. Liukaitytė. Kooperatinės bendrovės "Tarptautinis akvakultūros centras" direktorius V.E. Kirsnickas prašo įvertinti 2011-11-25 interneto portalo www.vz.lt publikaciją "Stebinantys ES pinigų siekiančiųjų tikslai". Teigiama, kad pateikta informacija yra šmeižikiška ir melaginga, publikacijoje pateikta Tarptautinio akvakultūros centro nuomonė apie projektą, nors, pasak V.E. Kirsnicko, jis nėra bendravęs su straipsnio autoriumi.
Nuspręsta:
2011-11-25 interneto portalo www.vz.lt publikacijoje "Stebinantys ES pinigų siekiančiųjų tikslai" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.

4. Svarstyta: Komisijos reglamento pataisų svarstymas
Buvo aptartos Komisijos narių pastabos ir pasiūymai. Nuspręsta Reglamentą patvirtinti artimiausio posėdžio metu.   


2012-03-05 Nr. 5 

1. Svarstyta:  UAB "Draugystės viešbutis" skundas dėl TV3 laidos
UAB "Draugystės" viešbutis generalinis direktorius R. Lukaševičius prašo įvertinti 2011-09-08 TV3 laidos "Paskutinė instancija" siužetą apie bendrovės valdomą viešbutį Crowne Plaza Vilnius. Teigiama, kad laidoje ir jos anonsuose buvo paskelbta nepatikrinta ir vieną poziciją išreiškianti žinia, pakenkta bendrovės dalykinei reputacijai. Skundas buvo svarstomas š.m. sausio 09 d. posėdyje. Tačiau buvo pateiktas prastos kokybės vaizdo įrašas, todėl buvo nuspręsta svarstymą atidėti ir gauti kokybiškesnį įrašą.
Nuspręsta:
2011-09-08 TV3 laidos "Paskutinė instancija" siužeto apie viešbutį Crowne Plaza Vilnius vertinimas dėl profesinės etikos galimo pažeidimo priklauso nuo išsiaiškinimo, ar pateikta informacija atitinka tikrovę. Jeigu UAB "Draugystės viešbutis" kreiptųsi į teismą dėl laidoje pateiktų faktų galimo neatitikimo tikrovei ir dalykinės reputacijos žeminimo, vėliau Komisija galėtų siužetą įvertinti ir Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso požiūriu.
 
2. Svarstyta: J. Jasinskienės skundas dėl publikacijos laikraštyje "Obzor"
Š.m. vasario 13 d. klausimo svarstymas buvo atidėtas atsižvelgus UAB "Flobis" prašymą (žurnalistė, rašiusi publikaciją, išvykusi, tačiau norėtų dalyvauti posėdyje ir pateikti savo paaiškinimus). Tačiau į šį posėdį žurnalistė taip pat neatvyko. Komisija nusprendė skundą svarstyti. Jolanta Jasinskienė prašo įvertinti 2011 m. lapkričio 3-9 d. laikraščio "Obzor" publikaciją "Gimdymas... kenčiant įžeidinėjimus". Teigiama, kad buvo pateikta vienpusiška, tikrovės neatitinkanti informacija, nesuteikta teisė atsakyti kritikuojamai pusei.
Nuspręsta:
Klausimą pabaigti svarstyti gavus papildomos medžiagos iš pareiškėjos J. Jasinskienės.
 
3. Svarstyta: A. Kopūsto skundas dėl publikacijų dienraštyje "Lietuvos rytas"
Algirdas Kopūstas prašo įvertinti dienraščio "Lietuvos rytas" publikacijas: 1) "Užuomarša meras staiga praturtėjo" (2011-11-10). Teigiama, kad buvo pažeistas nekaltumo prezumpcijos principas ir be sutikimo paskelbta informacija apie sveikatos būklę; 2) "Rajono mero girtumas išgaravo ligoninėje" (2011-11-28). Teigiama, kad buvo paskelbta tiesos neatitinkanti informacija, nesuteikta teisė atsakyti, pažeistas nekaltumo prezumpcijos principas.
Nuspręsta:
Dienraščio "Lietuvos rytas" publikacijose "Užuomarša meras staiga praturtėjo" (2011-11-10) ir "Rajono mero girtumas išgaravo ligoninėje" (2011-11-28) nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
4. Svarstyta: N. A. Valickienės skundas dėl publikacijų laikraštyje "Panevėžio rytas" ir www. panskliautas.lt
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos persiųstas skundas. Nijolė Anzelma Valickienė prašo įvertinti 2011-10-25 dienraščio "Panevėžio rytas" publikaciją "Apsukrios "Sodros" vadovės triumfuoja, kai kiti verkia" ir 2011-10-25 naujienų portalo www.panskliautas.lt publikacijas "Susitepusios Panevėžio ir Rokiškio "Sodros" vadovės triumfuos, kai kiti verks", "Netikusius Panevėžio krašto "Sodros" šulus guodžia ir pinigais, ir pareigomis". Teigiama, kad buvo pateikta vienašališka ir neobjektyvi informacija, nesuteikta teisė atsakyti.
Nuspręsta:
Pasiūlyti N.A. Valickienei pasinaudoti atsakymo teise, nes laikraščio "Panevėžio rytas" redakcija sutinka išspausdinti N. A. Valickienės numonę, jeigu ji duotų interviu laikraščio žurnalistams.
 
5. Svarstyta: L. Varanavičiaus skundas dėl interneto svetainėje  www.lrytas.lt
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos persiųstas skundas. Lietuvos futbolo federacijos prezidentas Liutauras Varanavičius prašo įvertinti 2011-11-12 interneto svetainės www.lrytas.lt publikaciją "Ar praregės Lietuvos futbolas po išvykos į Čečėniją". Teigiama, kad pateikta neobjektyvi ir tendencinga informacija, žeminanti LFF prezidento garbę ir orumą.
Nuspręsta:
2011-11-12 interneto svetainės www.lrytas.lt publikacijoje "Ar praregės Lietuvos futbolas po išvykos į Čečėniją" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
6. Svarstyta: Komisijos reglamentas
Nuspręsta:
Patvirtinti ir darbe vadovautis naująja Žurnalistų ir leidėjų etikos komisijos reglamento redakcija. 
 
 

2012-03-19 Nr. 6 

1. Svarstyta:  LR Sveikatos apsaugos ministerijos skundas dėl TV3 laidos
LR sveikatos apsaugos ministerija prašo įvertinti 2011-10-16 TV3 laidos "Savaitės komentarai" siužetą apie šeimos gydytojo institucijos kompetenciją. Teigiama, kad siužetas vertintinas kaip neobjektyvus, tendencingas ir klaidinantis savo turiniu.
Nuspręsta:
Skundą svarstyti gavus tinkamai įrašytą laidą.
 
2. Svarstyta: J.R. Glemžos skundas dėl publikacijos dienraštyje "Lietuvs žinios"
VDA profesorius, hum.m.dr. Jonas Rimantas Glemža prašo įvertinti 2011-12-13 dienraščio "Lietuvos žinios" publikaciją "Seimui atstovaus paveldo naikintojai?". Teigiama, kad tai J.R. Glemžą, jo kolegas, Seimo švietimo, mokslo ir kultūros komitetą, Valstybinę kultūros paveldo komisiją šmeižiantis straipsnis. Pareiškėjo teigimu, publikacijos autorė R. Kalinauskaitė aklai pasikliovė straipsnio iniciatorių jai suteikta informacija, jos netikrino, nepateikta kritikuojamos pusės nuomonė.
Nuspręsta:
2011-12-13 dienraščio "Lietuvos žinios" publikacijoje "Seimui atstovaus paveldo naikintojai?" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
3. Svarstyta: Šiaulių universiteto skundas dėl publikacijos laikraštyje "Šiaulių naujienos"
Šiaulių universiteto rektorius Vidas Lauruška prašo įvertinti 2012-01-05 laikraščio "Šiaulių naujienos" publikaciją "Mirštantis universitetas investuoja į saldainius". Teigiama, kad tikrovės neatitinkanti ir tendencingai interpretuojama kai kuri informacija, susijusi su viešaisiais pirkimais, klaidina visuomenę, potencialius Universiteto studentus ir jų tėvus.
Nuspręsta:
Nevertinti 2012-01-05 laikraščio "Šiaulių naujienos" publikacijos "Mirštantis universitetas investuoja į saldainius" Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso požiūriu. Įspėti redakciją dėl publikacijos antraštės.
 
4. Svarstyta: N. Venckienės skundas dėl I. Kuznecovaitės publikacijų
Neringa Venckienė prašo įvertinti UAB "Diena Media News" laikraščių "Diena", "Kauno diena" ir "Klaipėdos diena" interneto portalų publikacijas: "Teismas vis dar negavo L. Stankūnaitės dukters ekspertizės išvadų" (2011-10-30), "Paskutinė šmeižikiška Garliavos agonija" (2011-10-26), "Lietuvos valdžia vėl gviešiasi Stalino saulės" (2011-10-25), "Po knygos priedanga renkami partijos "Drąsos kelias" nariai" (2011-10-16), "N. Venckienės ir jos artimųjų sekti nurodytas sąrašas buvo ilgas" (2011-10-11), "L. Stankūnaitės dukters globa palikta N. Venckienei" (2011-10-06), "TV3 "Akistata" žengia N. Venckienės nurodytu keliu", "Kaip kuriama K. Krivicko laida "Akistata" (2011-10-04), "N. Venckienės ir jos pasekėjų šou Klaipėdoje" (2011-10-02), "Pedofilijos teismas bus pasitinkamas piketu" (2011-09-26), "Grąžinkite man mano dukrelę, ji ten nemylima" (2011-09-24), "T. Stankūnienė: jie darė viską, kad mus sužlugdytų" (2011-09-22). Teigiama, kad visų publikacijų autorė yra A. Kuznecovaitė, ji pateikia informaciją, šmeižiančią N. Venckienę, jos šeimą ir giminaičius, elgiasi neetiškai žemindama kitus žurnalistus, palaikančius N. Venckienės pusę. Teigiama, kad buvo paviešinti N. Venckienės mažamečio sūnaus ir jos globotinės asmens duomenys.
Nuspręsta:
Nevertinti publikacijų Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso požiūriu.  Atsižvelgti į UAB "Diena Media News" garbingą elgesį pripažįstant klaidas ir principingą poziciją neetiškai pasielgusių darbuotojų atžvilgiu.
 
5. Svarstyta: A. Orlausko skundas dėl publikacijų laikraštyje "Vakaro žinios"
Kauno savivaldybės tarybos narys Artūras Orlauskas prašo įvertinti laikraščio "Vakaro žinios" žurnalistės V. Grigaliūnienės publikacijas, kurios buvo pateikiamos ir interneto svetainėje respublika.lt: "Kauno valdžia ligoninę pavertė darbo birža saviems" (2011-08-18), "Konfliktas dėl Kauno klinikinės ligoninės vadovo kėdės nepatinka ir politikams" (respublika.lt, 2011-08-19), "Kauno juokdariams liepta užsičiaupti" (respublika.lt, 2011-08-19), "Iš komiko lūpų - grasinimai žiniasklaidai", "Kaip už pečiaus. Reikaliukus aukšam poste susitvarkyti - lengviau" (2011-08-27), "Kauno taryba nesvarstys K. Mazurkevičiaus atleidimo" (2011-09-08), "Kaune siautėjančiam socdemui A. Orlauskui partijos vadovai užkūrė pirtį" (2011-09-22), "A. Orlausko metodai prilyginti banditiškiems". Teigiama, kad buvo pateikta tendencinga, šmeižikiška, A. Orlausko autoritetą ir gerą vardą menkinanti informacija.
Nuspręsta:
Laikraščio "Vakaro žinios" ir interneto svetainės respublika.lt publikacijose "Kauno valdžia ligoninę pavertė darbo birža saviems" (2011-08-18), "Konfliktas dėl Kauno klinikinės ligoninės vadovo kėdės nepatinka ir politikams" (2011-08-19), "Kauno juokdariams liepta užsičiaupti" (2011-08-19), "Iš komiko lūpų - grasinimai žiniasklaidai", "Kaip už pečiaus. Reikaliukus aukšam poste susitvarkyti - lengviau" (2011-08-27), "Kauno taryba nesvarstys K. Mazurkevičiaus atleidimo" (2011-09-08), "Kaune siautėjančiam socdemui A. Orlauskui partijos vadovai užkūrė pirtį" (2011-09-22), "A. Orlausko metodai prilyginti banditiškiems" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.  
 
6. Svarstyta: J. Jasinskienės skundas dėl publikacijos laikraštyje "Obzor"
Jolanta Jasinskienė prašo įvertinti 2011 m. lapkričio 3-9 d. laikraščio "Obzor" publikaciją "Gimdymas... kenčiant įžeidinėjimus". Teigiama, kad buvo pateikta vienpusiška, tikrovės neatitinkanti informacija, nesuteikta teisė atsakyti kritikuojamai pusei.
Nuspręsta:
2011 m. lapkričio 3-9 d. laikraščio "Obzor" publikacijoje "Gimdymas... kenčiant įžeidinėjimus" buvo pažeista Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 22 str. 2 d.
  

2012-04-02 Nr. 7 

1. Svarstyta:  UAB "Aramiso skrynia" skundas dėl "Lietuvos ryto" televizijos laidos
UAB "Aramiso skryna" prašo įvertinti 2011-11-10 "Lietuvos ryto" televizijos laidos "Super L.T." siužetą. Teigiama, kad apie kavinės "Briedžių medžioklė" savininkę I. Budrienę buvo paskelbta tiesos neatitinkanti ir šmeižikiška, tik gandais paremta informacija.
Nuspręsta:
2011-11-10 "Lietuvos ryto" televizijos laidos "Super L.T." siužetą svarstyti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso požiūriu gavus Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos sprendimą dėl siužete pateiktos informacijos atitikimo tikrovei.
 
2. Svarstyta: UAB "Aramiso skrynia" skundas dėl TV3 laidos
UAB "Aramiso skrynia" prašo įvertinti 2011-10-05 TV3 laidos "Be komentarų" siužetą. Teigiama, kad buvo pateikta kavinės "Briedžių medžioklė" ir verslininkų Budrių reputacijai kenkianti, nepatikrinta informacija.
Nuspręsta:
Atsižvelgti į pareiškėjų pageidavimą atsiimti skundą, 2011-10-05 TV3 laidos "Be komentarų" siužeto apie kavinę "Briedžių medžioklė" nesvarstyti.
 
3. Svarstyta: UAB "Aramiso skrynia" skundas dėl publikacijos dienraštyje "Kauno diena"
UAB "Aramiso skrynia" prašo įvertinti 2011-11-08 dienraščio "Kauno diena" publikaciją "I. Budrienė įžvelgia puolimą prieš jos didžkukulius". Teigiama, kad buvo pakenkta kavinės "Briedžių medžioklė" įvaizdžiui, publikacijoje pateikta nepatikrinta ir realios situacijos neatitinkanti informacija.
Nuspręsta:
2011-11-08 dienraščio "Kauno diena" publikaciją "I. Budrienė įžvelgia puolimą prieš jos didžkukulius" Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso požiūriu svarstyti gavus Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos sprendimą dėl publikacijoje pateiktos informacijos atitikimo tikrovei.
 
4. Svarstyta: UAB "Aramiso skrynia" skundas dėl publikacijos interneto portale www.delfi.lt
UAB "Aramiso skrynia" prašo įvertinti 2011-09-27 interneto portalo delfi.lt publikaciją "Sunkiai apsinuodijusi šeima dėl savo kančių kaltina I. Budrienės cepelinus". Teigiama, kad publikacija sukompromitavo Budrius kaip verslininkus, pateikta nepatikrinta ir realios situacijos neatitinkanti informacija.
Nuspręsta:
2011-09-27 interneto portalo delfi.lt publikaciją "Sunkiai apsinuodijusi šeima dėl savo kančių kaltina I. Budrienės cepelinus" Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso požiūriu svarstyti gavus Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos sprendimą dėl publikacijoje pateiktos informacijos atitikimo tikrovei.
 
5. Svarstyta: A. Jakonio skundas dėl publikacijų interneto portale www.delfi.lt
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos persiųstas skundas. Algirdas Jakonis prašo įvertinti interneto portalo delfi.lt publikacijas "Pareigūnai priblokšti: teisėjui pagailo ne išžagintos nepilnametės, o jos išniekinimu kaltinamo vyro" (2011-12-15), "Vilniaus teismas: Trakų teisėjas nepagrįstai pasigailėjo grupiniu išžaginimu kaltinamo jaunuolio" (2011-12-28). Teigiama, kad buvo pažeistas nekaltumo prezumpcijos principas, paviešinti ypatingi asmens duomenys, pateikta šališka ir subjektyvi informacija.
Nuspręsta:
Priminti visuomenės informavimo priemonių redakcijoms, kad rašant apie nusikaltimus, net ir labai sunkius, neturėtų būti įvardijami juos padarę asmenys, kol jie byloje tik įtariamieji. Turėtų būti nurodomi tik inicialai. 
 
6. Svarstyta: L. Juodkos skundas dėl publikacijos laikraštyje "Joniškio dienos"
Joniškio seniūnijos seniūno pavaduotojas Leopoldas Juodka prašo įvertinti 2012-01-06 laikraščio "Joniškio dienos" publikaciją "Ar Joniškis turi šeimininką?". Teigiama, kad publikacijoje išsakyta subjektyvi ir vienašališka korespondentės B. Kybartienės nuomonė, žeminanti L. Juodką kaip žmogų ir pareigūną.
Nuspręsta:
2012-01-06 laikraščio "Joniškio dienos" publikacijoje "Ar Joniškis turi šeimininką?" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.

2012-04-30 Nr. 8 

 
1. Svarstyta: V. Ridiko skundas dėl publikacijos laikraštyje "Utenos apskrities žinios"
Posėdyje dalyvavo UAB "Utenos Indra" direktorius V. Bakštys. Laikraščio "Utenos diena" redaktorius Vytautas Ridikas prašo įvertinti 2011-11-19 laikraščio "Utenos apskrities žinios" publikaciją "Apie sudegintus milijonus ir vogtus žurnalistinius tyrimus". Teigiama, kad pateikta vienpusiška, šališka ir nesąžininga informacija, žeminama V. Ridiko garbė ir orumas, UAB "Utenos diena" dalykinė reputacija.
Nuspręsta:
Kadangi dėl kilusio konflikto yra abiejų pusių kaltė, priminti redakcijoms Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso nuostatą apie profesinį solidarumą ir garbingą konkurenciją, būti sąžiningiems vieni kitų atžvilgiu tiek naudojantis informacija, tiek sprendžiant iškilusius konfliktus. Pasiūlyti redakcijoms konfliktą užbaigti taikiai abiems redakcijoms priimtina forma.
 
2. Svarsatyta: K. Cirtauto skundas dėl publikacijų laikraštyje "Klaipėda" ir "Klaipėdos rajono savaitė"
Kęstutis Cirtautas prašo įvertinti: 1) 2011-09-21 dienraščio "Klaipėda" publikaciją "Vicemero praeitis - kruvina". Teigiama, kad pateikta melaginga ir faktais nepagrįsta informacija, primenama apie prieš daugelį metų įvykusią skaudžią avariją, nors, pasak K. Cirtauto, žurnalistė žinojo, kad baudžiamoji byla buvo nutraukta ir jis yra nekaltas; 2) 2012 m. 01.27-02.03 laikraščio "Klaipėdos rajono savaitė" publikaciją "K. Cirtautas pereina į kontrpuolimą" ir ją iliuostruojančią nuotrauką. Teigiama, kad publikacijoje pateikta informacija neatitinka tikrovės, o nuotrauka žeminą K. Cirtautą kaip asmenį.
Nuspręsta:
1. 2011-09-21 dienraščio "Klaipėda" publikacijoje "Vicemero praeitis - kruvina" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
2. 2012 m. 01.27-02.03 laikraščio "Klaipėdos rajono savaitė" publikaciją "K. Cirtautas pereina į kontrpuolimą" iliustruojanti nuotrauka pažeidžia Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 56 str.
 
3. Svarstyta: L. Ramanausko skundas dėl publikacijos dienraštyje "Lietuvos rytas"
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos persiųstas skundas. Lukas Ramanauskas prašo įvertinti 2011-12-17 dienraščio "Lietuvos rytas" publikaciją "Neginama prievartos auka - baimės ir gėdos įkaitė". Teigiama, kad pateikta visuomenę klaidinanti informacija, pažeistas nekaltumo prezumpcijos principas.
Nuspręsta:
2011-12-17 dienraščio "Lietuvos rytas" publikacijoje "Neginama prievartos auka - baimės ir gėdos įkaitė" buvo pažeisti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 37, 40 ir 51 straipsniai.
 
4. Svarstyta: D. Krušinsko skundas dėl publikacijos laikraštyje "Vilniaus diena"
Dainius Krušinskas prašo įvertinti 2012-01-27 laikraščio "Vilniaus diena" publikaciją "Kaimynus supykdė šuo". Teigiama, kad buvo pažeista teisė į privataus gyvenimo apsaugą, paskelbti asmens duomenys, nors jis nėra davęs sutikimo juos skelbti.
Nuspręsta:
2012-01-27 laikraščio "Vilniaus diena" publikacijoje "Kaimynus supykdė šuo" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
5. Svarstyta: Tolerantiško jaunimo asociacijos skundas dėl publikacijos laikraštyje "Vakaro žinios" ir interneto svetainėje respublika.lt
Tolerantiško jaunimo asociacija prašo įvertinti 2011-12-28 laikraščio "Vakaro žinios" publikaciją "Žydai nemato reikalo mokėti "Sodrai". Publikacija buvo išspausdinta ir interneto svetainėje www.respublika.lt. Teigiama, kad straipsnio pavadinimas ir turinys yra tendencingi, siekiama sudaryti neigiamą visuomenės nuomonę apie žydų tautybės asmenis, pavadinimas klaidinantis, įžeidžiantis ir šmeižiantis.
Nuspręsta:
Nevertinti 2011-12-28 laikraščio "Vakaro žinios" publikacijos "Žydai nemato reikalo mokėti "Sodrai" Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso požiūriu. Atkreipti redakcijos dėmesį į antraštę, nes ji neatitinka publikacijos turinio.
 
6. Svarstyta: J. Skruibienės skundas dėl publikacijos interneto svetainėje tiesiaisviesiai.lt
Posėdyje dalyvavo judėjimo "Drąsos kelias" dalyvė J. Krušnskienė. Jūratė Skruibienė prašo įvertinti 2012-01-24 interneto svetainės www.tiesiaisviesiai.lt publikaciją "Kas įgrūdo B. Daugėlienės galvą į smėlį?" Teigiama, kad publikacija neetiška.
Nuspręsta:
2012-01-24 interneto svetainės www.tiesiaisviesiai.lt publikacijoje "Kas įgrūdo B. Daugėlienės galvą į smėlį?" buvo pažeisti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 1 ir 53 straipsniai.
 
7. Svarstyta: Komisijos pirmininko ir pavaduotojo rinkimai
Nuspręsta:
1. Komisijos pirmininku vienerių metų kadencijai išrinkti L. Slušnį.
2. Komisijos pirmininko pavaduotoja vienerių metų kadencijai išrinkti I. Abramavičiūtę.
 

 

2012-05-14 Nr. 9 

1. Svarstyta: Klaipėdos jūrininkų ligoninės skundas dėl publikacijų interneto svetainėje www.vlmedicina.lt
Posėdyje dalyvavo interneto svetainės redaktorė G. Privedienė, reporterė L. Sinušienė ir advokatas A. Žlioba. Klaipėdos jūrininkų ligoninės vyriausiasis gydytojas Jonas Sąlyga prašo įvertinti interneto svetainės www.vlmedicina.lt publikacijas "Pražūtingos jūrininkų ligoninės investicijos stebina jos stebėtojus ir finansininkus" (2011-12-21), "Sukaupti 23 mln. Lt - neprofesionaliojo "Snoro" kliento Klaipėdos jūrininkų ligoninės fokusas" (2012-01-12), "23 milijonų afera - atviras laiškas valdžiai dėl valstybinio tyrimo būtinybės" (2012-01-13). Teigiama, kad skelbiama sąmoningai iškraipyta, tendencinga, vienpusiška ir nepatikrinta informacija, autorių nuomonė pateikiama kaip faktas. Dar vieną J. Sąlygos skundą persiuntė Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba. Prašoma įvertinti 2012-02-20 www.vlmedicina.lt publikaciją "23 milijonai: neatsakyti klausimai, arba kodėl grasina ministras". Teigiama, kad ir šioje publikacijoje pateikta tendencinga, nepatikrinta ir klaidinanti informacija, autoriaus nuomonė pateikta kaip faktas.
Nuspręsta:
Interneto svetainės www.vlmedicina.lt publikacijose "Pražūtingos jūrininkų ligoninės investicijos stebina jos stebėtojus ir finansininkus" (2011-12-21), "Sukaupti 23 mln. Lt - neprofesionaliojo "Snoro" kliento Klaipėdos jūrininkų ligoninės fokusas" (2012-01-12), "23 milijonų afera - atviras laiškas valdžiai dėl valstybinio tyrimo būtinybės" (2012-01-13), "23 milijonai: neatsakyti klausimai, arba kodėl grasina ministras" (2012-02-20 ) nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
2. Svarstyta: VšĮ "Plytinės kartodromas" skundas dėl publikacijos interneto svetainėje www.lrytas.lt
Posėdyje dalyvavo "Lietuvos ryto" žurnalistė A. Urbonaitė. Viešosios įstaigos "Plytinės kartodromas" direktorius Darius Jonušis prašo įvertinti 2012-01-13 interneto svetainės www.lrytas.lt publikaciją "Kartingų čempionas nuo savivaldybės sprendimo ginasi demagogija". Teigiama, kad apie VšĮ "Plytinės kartodromas" ir jos vadovo D. Jonušio veiklą pateikta tendencinga, klaidinanti ir faktais nepagrįsta informacija.
Nuspręsta:
2012-01-13 interneto svetainės www.lrytas.lt publikacijoje "Kartingų čempionas nuo savivaldybės sprendimo ginasi demagogija" buvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 6 str.
 
3. Svarstyta: V. Gailiaus skundas dėl publikacijos interneto svetainėje www.lrt.lt
Posėdyje dalyvavo LTV naujienų tarnybos direktorius A. Matonis. Buvęs FNTT prie LR VRM direktorius Vitalijus Gailius prašo įvertinti 2012-01-16 interneto svetainės www.lrt.lt publikaciją "Kliba FNTT vadovo kėdė?". Teigiama, kad pateikta tikrovės neatitinkanti informacija, žeminanti FNTT dalykinę reputaciją, straipsnio pavadinimas, kontekstas ir nuotrauka yra įžeidžiantys ir žeminantys FNTT vadovą.
Nuspręsta:
2012-01-16 interneto svetainės www.lrt.lt publikacijoje "Kliba FNTT vadovo kėdė?" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
4. Svarstyta: Švenčionių rajono savivaldybės tarybos narių skundas dėl publikacijų laikraštyje "Švenčionių kraštas"
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos persiųstas skundas. Švenčionių rajono savivaldybės tarybos nariai R. Klipčius, K. Trapikas, K. Savickas, bendruomenės atstovė R.Mikštaitė-Čičiurkienė prašo įvertinti laikraščio "Švenčionių kraštas" redaktorės Irenos Pauliukevičienės publikacijas "Kiek asmenų Švenčionėliuose vaikšto į parduotuvę su beisbolo ar golfo lazdomis?" (2012-01-21), 'Dėl santykių aiškinimosi lazdomis - sujudimas visoje šalyje" (2012-01-28), "Teisininkų nuomone, LOT pažyma vadinamas raštas - klastotė" (2012-02-04), "Darbo partijos turas per Lietuvą prasidėjo nuo Švenčionių" (2012-02-11), "Kurti ekonimiką turi specialistai" (2012-02-18). Teigiama, kad laikraščio redaktorė I. Pauliukevičienė dirba ir Švenčionių rajono savivaldybėje vyriausiaja specialiste ir betarpiškai bendrauja su meru V. Vigeliu. Todėl, skundo autorių nuomone, ji, kaip žurnalistė, yra neobjektyvi ir šališka opozicijos atžvilgiu, publikacijose pateikiama melaginga informacija apie opozicijoje esančias partijas ir jų lyderius.
Nuspręsta:
Laikraščio "Švenčionių kraštas" redaktorė I. Pauliukevičienė dirbdama ir Švenčionių rajono savivaldybėje pažeidžia Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 25 str.
 
5. Svarstyta: Kiti klausimai
 
5..1. J. Stasiulionienės skundas dėl nepilnamečių teises pažeidžiančių reklaminių lankstinukų platinimo
 
Nuspręsta:
Skundą perduoti Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai.
 

2012-06-18 Nr. 10

1. Svarstyta: I. Surnin skundas dėl Balticum TV reportažo
Igor Surnin prašo įvertinti 2011-12-06 Balticum TV reportažą, kuriame, pasak jo, be sutikimo buvo paskelbti jo asmens duomenys, apie jį ir jo vadovaujamą bendrovę formuojama neigiama nuomonė.
Nuspręsta:
2011-12-06 Balticum TV reportaže apie I. Surnin nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
2. Svarstyta: Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos skundas dėl publikacijos laikraštyje "Valstiečių laikraštis"
Posėdyje dalyvavo laikraščio "Valstiečių klaikraštis" vyriausioji redaktorė M. Taraškevičienė. Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos prašo įvertinti 2012-03-07 laikraščio "Valstiečių laikraštis" publikaciją "Sveikatos nenusipirksi, bet dėl ligos galima derėtis". Teigiama, kad pateikta netiksli ir tendencingai skaitytojus klaidinanti informacija, kuri žemina įstaigos reputaciją.
Nuspręsta:
2012-03-07 laikraščio "Valstiečių laikraštis" publikacijoje "Sveikatos nenusipirksi, bet dėl ligos galima derėtis" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
3. Svarstyta: S. Masiulio skundas dėl publikacijos laikraštyje "Anykšta"
Stasys Masiulis prašo įvertinti 2012-03-30 laikraščio "Anykšta" publikaciją "Žuvusio motociklininko tėvas skundžia prokuroro nutarimus". Teigiama, kad pateikta tikrovės neatitinkanti informacija, išspausdinta nuotrauka ir tekstas po ja sukėlė žuvusiojo artimiesiems didelius išgyvenimus, pateikti ikiteisminio tyrimo duomenys, pažeistas nekaltumo prezumpcijos principas.
Nuspręsta:
2012-03-30 laikraščio "Anykšta" publikacijoje "Žuvusio motociklininko tėvas skundžia prokuroro nutarimus" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
4. Svarstyta: J. Prascienienės skundas dėl publikacijos laikraštyje "Šiaurės rytai"
Janina Prascienienė prašo įvertinti 2011-10-18 laikraščio "Šiaurės rytai" publikaciją "Ar buvo smurtaujama prieš mokinį?". Teigiama, kad buvo pateikta neteisinga ir iškraipyta informacija.
Nuspręsta:
2011-10-18 laikraščio "Šiaurės rytai" publikacijoje "Ar buvo smurtaujama prieš mokinį?" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
5. Svarstyta: V. Kiesarausko skundas dėl publikacijos laikraštyje "Šiaurės rytai"
Vainius Kiesarauskas prašo įvertinti 2012-04-02 laikraščio "Šiaurės rytai" publikaciją "Penkių dukrų tėvui - dūris peiliu į krūtinę". Teigiama, kad žurnalistė pažeidė profesinę etiką sukeldama didelius išgyvenimus kruvino konflikto dalyvių artimiesiems ir vaikams, iš pateiktų duomenų lengvai nustatomos vaikų tapatybės.
Nuspręsta:
2012-04-02 laikraščio "Šiaurės rytai" publikacijoje "Penkių dukrų tėvui - dūris peiliu į krūtinę" buvo pažeisti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 12 str., 13 str.1 d., 21 str., 40 str.
 
6. Svarstyta: T. Navicko skundas dėl publikacijos interneto portale www.delfi.lt
Tomas Navickas prašo įvertinti 2012-03-29 interneto portalo www.delfi.lt publikaciją "Į povandeninėmis jungtuvėmis pagarsėjusį vilnietį panašus neblaivus vairuotojas susidūrė su teisės studente". Teigiama, kad išspausdinus nuotrauką buvo pažeista jo teisė į privatumą, jis apkaltintas nusikalstamos veikos darymu, nors tik stengėsi pasielgti pilietiškai ir atsakingai.
Nuspręsta:
2012-03-29 interneto portalo www.delfi.lt publikacijoje "Į povandeninėmis jungtuvėmis pagarsėjusį vilnietį panašus neblaivus vairuotojas susidūrė su teisės studente" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
7. Svarstyta: Lietuvos Sąjūdžio Vilniaus tarybos pareiškimas dėl publikacijos ir nuotraukos laikraštyje "Vakaro žinios"
Ministro Pirmininko kanclerio D. Matulionio persiųstas raštas. Lietuvos Sąjūdžio Vilniaus taryba prašo įvertinti 2012-02-15 d. laikraštyje "Vakaro žinios" pateiktą informaciją apie 1918 metų vasario 16-osios Akto signatarą Kazį Bizauską. Teigiama, kad nurodyta neteisinga informacija apie jo mirties vietą. Taip pat prašoma įvertinti 2012-02-18 laikraštyje "Vakaro žinios" išspausdintą Vasario 16-osios signatarų nuotrauką. Teigiama, kad istorinė nuotrauka išniekinta, nes grubiai apkarpius joje neliko kai kurių signatarų.
Nuspręsta:
1. Nevertinti 2012-02-15 laikraštyje "Vakaro žinios" pateiktos informacijos apie signatarą K. Bizauską atitikimo tikrovei, nes tai ne Komisijos kompetencijos klausimas.
2.   Apkarpytos 1918 m. vasario 16-osios Akto signatarų nuotraukos išspausdinimą 2012-02-18 laikraštyje "Vakaro žinios" vertinti kaip redakcijos klaidą. Laiške redakcijai priminti, kad su istoriniais dokumentais turi būti elgiamasi itin pagarbiai, istorinės nuotraukos turi būti spausdinamos pilnai.
 
 

2012-06-25 Nr. 11

1. Svarstyta:  A. Čepononio skundas dėl LNK laidos KK2
Posėdyje dalyvavo laidos kūrėjai S. Bartkus ir M. Sėjūnas. Antanas Čepononis prašo įvertinti 2012-03-19 LNK laidos KK2 siužetą. Teigiama, kad buvo pateikta tikrovės neatitinkanti informacija, neetiškai šaipomasi iš jo pavardės ir religinių įstikinimų.
Nuspręsta:
2012-03-19 LNK laidos KK2 siužete apie A. Čepononį buvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 54 str.
 
2. Svarstyta: L. Kalinovienės ir advokato V. Falkausko skundas dėl publikacijos interneto portaluose www.ekonomika.lt ir www.balsas.lt
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos persiųstas skundas. Liudmila Kalinovienė ir advokatas Valdas Falkauskas, atstovaujantis Paulių Kalinovą, prašo įvertinti 2012-04-03 interneto portaluose www.ekonomika.lt ir www.balsas.lt išspausdintą publikaciją "Interneto gangsteriai įveikia visas sienas". Teigiama, kad publikacijos autorius D. Dargis nepatikrino jam suteiktos informacijos apie P. Kalinovą pagrįstumo, todėl buvo paviešinta iškreipta, tikrovės neatitinkanti ir tendencinga informacija, visuomenėje formuojamas neigiamas P. Kalinovo įvaizdis.
Nuspręsta:
2012-04-03 interneto portaluose www.ekonomika.lt ir www.balsas.lt išspausdintoje publikacijoje "Interneto gangsteriai įveikia visas sienas" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
3. Svarstyta: I. Karamyševos skundas dėl publikacijos laikraštyje "Akistata"
Inga Karamyševa prašo įvertinti 2012-02-14 laikraščio "Akistata" publikaciją "Lakštingala negali nečiulbėti". Teigiama, kad neteisėtai, be sutikimo, viešinami jos privataus gyvenimo faktai, ji yra šmeižiama, neteisėtai viešinamos jos mažamečio sūnaus nuotraukos.
Nuspręsta:
2012-02-14 laikraščio "Akistata" publikacijoje "Lakštingala negali nečiulbėti" buvo pažeisti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 36 ir 53 straipsniai.
 
4. Svarstyta: O. Šapovalo skundas dėl publikacijos laikraštyje "Žeimenos krantai"
Olegas Šapovalas prašo įvertinti 2012-04-28 laikraščio "Žeimenos krantai" publikaciją "Socialinis būstas - dar vienas Švenčionių savivaldybėje prasuktas biznis?". Teigiama, kad pateikta tikrovės neatitinkanti informacija.
Nuspręsta:
2012-04-28 laikraščio "Žeimenos krantai" publikaciją "Socialinis būstas - dar vienas Švenčionių savivaldybėje prasuktas biznis?" pateikiant informaciją apie O. Šapovalą nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
5. Svarstyta: L. Krupeninos skundas dėl publikacijos laikraštyje "Žeimenos krantai"
Larisa Krupenina prašo prašo įvertinti 2012-04-28 laikraščio "Žeimenos krantai" publikaciją "Socialinis būstas - dar vienas Švenčionių savivaldybėje prasuktas biznis?". Teigiama, kad be sutikimo pateikta informacija apie jos sveikatos būklę.
Nuspręsta:
2012-04-28 laikraščio "Žeimenos krantai" publikacijoje "Socialinis būstas - dar vienas Švenčionių savivaldybėje prasuktas biznis?" pateikiant informaciją apie L. Krupeniną nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
6. Svarstyta: I. Gudaitienės skundas dėl laikraščio "Mūsų žodis" redakcijos spausdinamų straipsnių
Irena Gudaitienė mano, kad laikraščio "Mūsų žodis" redaktorė D. Zabitienė painioja privačius ir tarnybinius reikalus, elgiasi nepagarbiai savo skaitytojų atžvilgiu spausdinadama kritinius A. Zabičio straipsnius. Įvertinimui prideda laikraščio publikacijas "Rajono spaudą užkariauja "juročkos?" (2012-02-17), "Drakuons jau artėj!.." (2012-02-21), "Nėra ką dalintis', "Post scriptum" (2012-03-09).
Nuspręsta:
Laikraščio "Mūsų žodis" redakcija nepažeidė Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso normų.


2012-07-09 Nr. 12

 
1. Svarstyta:  T. Repšio skundas dėl TV3 laidos "Akistata"
Tomas Repšys prašo įvertinti 2012-05-09 TV3 laidos "Akistata" siužetą. Teigiama, kad jis, nors ir netiesiogiai, kaltinamas sunkia nusikalstama veika, tačiau remiamasi tik prielaidomis ir nuomonėmis, laida tendencinga, pateikta nepatikrinta informacija ir vienpusiška nuomonė.
Nuspręsta:
2012-05-09 TV3 laidoje "Akistata" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
2. Svarstyta:  Sveikatos apsaugos ministerijos skundas dėl publikacijų dienraštyje "Verslo žinios"
Posėdyje dalyvavo UAB "Verslo žinios" "Nuomonių" skyriaus redaktorė Gražina Liukaitytė ir žurnalistė Eglė Markevičienė. Sveikatos apsaugos ministerija prašo įvertinti dienraščio "Verslo žinios" publikacijas "Kvailystė pagal Raimondą Šukį" (2012-04-25), "Popierinių ordinų šlamesys" (2012-04-26), "Valdininkų rojaus grimasos" (2012-05-04). Teigiama, kad pateikta neteisinga informacija ir iškraipyti faktai, sąmoningai klaidinama visuomenė.
Nuspręsta:
Dienraščio "Verslo žinios" publikacijose "Kvailystė pagal Raimondą Šukį" (2012-04-25), "Popierinių ordinų šlamesys" (2012-04-26), "Valdininkų rojaus grimasos" (2012-05-04) nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
3. Svarstyta: Kauno m. savivaldybės tarybos nario A. Garbaravičiaus skundas dėl publikacijos dienraštyje "Lietuvos žinios"
Kauno miesto savivaldybės tarybos narys Arvydas Garbaravičius prašo įvertinti 2012-04-24 dienraščio "Lietuvos žinios" publikaciją "Kas plaukioja drumstuose "Kauno vandenyse"?". Teigiama, kad jis nepagrįstai kaltinamas nusikalstama veika, o pateikta sąmoningai iškraipyta informacija pažeidė A. Garbaravičiaus, kaip Kauno miesto savivaldybės tarybos nario, dalykinę reputaciją.
Nuspręsta:
2012-04-24 dienraščio "Lietuvos žinios" publikacijoje "Kas plaukioja drumstuose "Kauno vandenyse"?" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
4. Svarstyta: A. Bartaševičienės skundas dėl publikacijos laikraštyje "Šilalės žinios"
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos persiųstas skundas. Angelė Bartaševičienė prašo įvertinti 2012-05-03 laikraščio "Šilalės žinios" publikaciją "Šmeižtu protingi žmonės netiki, kad ir kiek besistengtum Angele Bartaševičiene!". Teigiama, kad publikacijoje pateikta šališka, tikrovės neatitinkanti informacija, žeminanti jos gerą vardą, o niekinantis straipsnio tonas žemina laikraščio "Šilalės artojas", kuriame ji dirba, autoritetą.
Nuspręsta:
2012-05-03 laikraščio "Šilalės žinios" publikacijoje "Šmeižtu protingi žmonės netiki, kad ir kiek besistengtum Angele Bartaševičiene!" buvo pažeisti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 4 ir 59 straipsniai.
 
5. Svarstyta: UAB Diena Media News ir žurnalistės A. Kuznecovaitės prašymai dėl 2012-03-19 Komisijos sprendimo peržiūrėjimo
Posėdyje dalyvavo žurnalistė A. Kuznecovaitė. UAB "Diena Media News" prašo peržiūrėti 2012-03-19 Komisijos posėdyje priimto sprendimo dėl N. Venckienės skundo motyvus. Teigiama, kad Komisijai teiktame paaiškinime buvo klaidingai nurodytas žurnalistės A. Kuznecovaitės atleidimo iš darbo pagrindas. Prašoma pakeisti Komisijos sprendime nurodytus argumentus dalyje, susijusioje su žurnalistės atleidimu, ir nurodyti patikslintą darbo sutarties nutraukimo pagrindą. Žurnalistė A. Kuznecovaitė prašo įvertinti UAB "Diena Media News" elgesį dėl oficialiai pateiktos melagingos informacijos ir iš naujo svarstyti N. Venckienės skundą, nes trys iš dvylikos skunde išvardintų publikacijų yra ne jos.
Nuspręsta:
Artimiausiame posėdyje iš esmės nagrinėti N. Venckienės skundą dėl Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso normų galimo pažeidimo publikacijose, išspausdintose UAB "Diena Media News" priklausančiose žiniasklaidos priemonėse.
 
6. Svarstyta: Kiti klausimai
 
6.1. Interneto portalo www.trakietis.lt paklausimas
 
Interneto portalo www.trakietis.lt prašo paaiškinti ar jie nenusižengė Etikos kodekso normoms išspausdindami publikaciją "Savivaliavimas Karaimų gatvėje' ir ją iliustruojančias nuotraukas.
 
Įvertinusi gautą informaciją, Komisija mano, kad redakcija nenusižengė Etikos kodekso normoms, nes nuotraukose fiksuojama nusikalstama veika.
 
6.2. V. Butkevičiūtės skundas
 
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba persiuntė Vitalijos Butkevičiūtės skundą dėl publikacijų "Dėl melo prokurorams bus teisiama Ž. Žvagulio vadybininkė" (2009-08-20), "Nubausta dar viena kaltinamoji darbo partijos juodosios buhalterijos byloje" (2009-12-09), išspausdintų interneto portale www.delfi.lt.
 
Komisija svarsto skundus dėl publikacijų, išspausdintų vienerių metų laikotarpyje. Kadangi V. Butkevičiūtės skundas yra dėl publikacijų, išspausdintų 2009 metais, jis nebus svarstomas dėl senaties.
 
  

2012-07-23 Nr. 13

1. Svarstyta:  J. Pociaus skundas dėl TV3 laidos "Prieš srovę"
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos persiųstas skundas. Jonas Pocius prašo įvertinti 2011-12-13 TV3 laidą "Prieš srovę". Teigiama, kad pateikta šališka ir neobjektyvi informacija, kuria siekiama dezinformuoti visuomenę ir diskredituoti visuomenės akyse Scientologiją.
Nuspręsta:
2011-12-13 TV3 laidoje "Prieš srovę" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
2. Svarstyta: Klaipėdos jūrininkų ligoninės pareiškimai dėl  publikacijų interneto portale www.vlmedicina.lt
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos persiųsta medžiaga. Klaipėdos jūrininkų ligoninės vyriausiasis gydytojas Jonas Sąlyga prašo įvertinti interneto portalo www.vlmedicina.lt publikacijas. Teigiama, kad 2012-05-03 publikacijos "Ligoninės dokumentų klastotės byloje - paslaptingi lietuviškosios vadybos ypatumai" autorė savo nuomonę pateikia kaip faktą tuo tendencingai kenkdama gydymo įstaigos bei jos vadovų dalykinei reputacijai, o 2012-05-10 publikacijoje "Kam priklauso ir kam turi priklausyti Palangos ligoninė?" skelbiama klaidinanti, nepatikrinta, vienos šalies poziciją išreiškianti informacija.
Nuspręsta:
2012-05-03 interneto portalo www.vlmedicina.lt publikacijoje "Ligoninės dokumentų klastotės byloje - paslaptingi lietuviškosios vadybos ypatumai" ir 2012-05-10 publikacijoje "Kam priklauso ir kam turi priklausyti Palangos ligoninė?" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
3. Svarstyta: Z. Kapušinskienės skundas dėl publikacijos dienraštyje "Panevėžio rytas" ir interneto portale www.panskliautas.lt
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos persiųstas skundas. Zita Kapušinskienė prašo įvertinti 2012-05-15 dienraščio "Panevėžio rytas" ir interneto svetainės www.panskliautas.lt publikaciją "Rokiškio padangę nušvietė nepaaiškinami jausmai". Teigiama, kad pateikta asmenį įžeidžianti informacija, skleidžiama dezinformacija apie Z. Kapušinskienės asmeninį gyvenimą ir darbinę veiklą, menkinamas jos ir įstaigos, kuriai ji vadovauja, autoritetas.
Nuspręsta:
2012-05-15 dienraščio "Panevėžio rytas" ir interneto svetainės www.panskliautas.lt publikacijoje "Rokiškio padangę nušvietė nepaaiškinami jausmai" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
4. Svarstyta: UAB "Salanda" skundas dėl publikacijos dienraštyje "Vilniaus diena"
UAB "Salanda" direktorius Stepas Visockis prašo įvertinti 2012-06-07 dienraščio "Vilniaus diena" publikaciją "Šalia baroko perlo - neregėtas cinizmas" (interneto svetainėje publikacijos pavadinimas "Kotrynos vyninės savininkas užeigą įrenginėja be leidimų"). Teigiama, kad pateikta tikrovės neatitinkanti ir visuomenę klaidinanti informacija, be leidimo publikuojama UAB "Salanda" vadovo nuotrauka.
Nuspręsta:
2012-06-07 dienraščio "Vilniaus diena" publikacijoje "Šalia baroko perlo - neregėtas cinizmas" (interneto svetainėje publikacijos pavadinimas "Kotrynos vyninės savininkas užeigą įrenginėja be leidimų") nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
5. Svarstyta: V. Eyot prašymas dėl publikacijos dienraštyje "Vilniaus diena"
Volodia Eyot prašo įvertinti 2012-06-02 dienraščio "Vilniaus diena" publikaciją "Vilniuje užsieniečius žavi isorija ir mėlynas dangus". Teigiama, kad žurnalistas interviu įrašinėjo jo neįspėjęs, netiksliai perteikti jo žodžiai, neteisėai pateikta privati informacija, neatsižvelgta į V. Eyot prašymą ištaisyti netikslumus.
Nuspręsta:
2012-06-02 dienraščio "Vilniaus diena" publikacijoje "Vilniuje užsieniečius žavi isorija ir mėlynas dangus" pateikiant informaciją apie V. Eyot nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
6. Svarstyta: Kiti klausimai
 
6.1. UAB "Almontus" skundas dėl interneto portalo www.skusk.lt
 
UAB "Almontus" teigia, kad interneto portale www.skusk.lt apie įmonę buvo pateikta šmeižikiška informacija.
 
Interneto portalas www.skusk.lt yra specifinis portalas, kuriame skaitytojai pateikia savo nuomones. Tai nėra žiniasklaidos priemonė, jose spausdinami tekstai nėra publikacijos, kurios gali būti vertinamos Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso požiūriu.
Nuspręsta:
UAB "Almondus" skundą atmesti ir nesvarstyti.
 
6.2. I. Surnin skundas dėl publikacijų UAB "Lietuvos rytas" ir UAB "Vakarų ekspresas" interneto svetainėse
 
I. Surnin teigia, kad iki šiol UAB "Lietuvos rytas" ir UAB "Vakarų ekspresas" interneto puslapiuose yra skelbiama informacija apie jį, kaip apie privatų asmenį, pateikti jo asmens duomenys. Klausia, ar tai teisėta.
 
Komisija svarsto ir gali pasisakyti tik dėl publikacijų atitikimo Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso normoms. I. Surnin skundžia 2009 metais publikuotą medžiagą, o Komisija svarsto skundus tik dėl vienerių metų laikotarpyje išspausdintų publikacijų. Kadangi Komisija nėra svarsčiusi skunde minimų straipsnių ir vaizdo medžiagos Etikos kodekso požiūriu, dabar neturi galimybės įvertinti ir pasisakyti dėl I. Surnin skunde keliamų pretenzijų tų publikacijų atžvilgiu.
Nuspręsta:
I. Surnin skundą atmesti ir nesvarstyti.

 
 
2012-08-27 Nr. 14
 
1. Svarstyta:  Policijos departamento prie LR VRM skundas dėl TV3 laidos "Paskutinė instancija"
Policijos departamento rašte, kurį pasirašė Algirdas Stončaitis, prašoma įvertinti 2012-05-24 TV3 laidą "Paskutinė instancija" ir žurnalistės R. Janutienės elgesį imant interviu iš Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininko A. Kaminsko.
Nuspręsta:
2012-05-24 TV3 laidoje "Paskutinė instancija" imant interviu iš Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininko A. Kaminsko buvo pažeisti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 8 ir 11 str.
 
2. Svarstyta: E. Žuravliovo skundas dėl publikacijų laikraščiuose "Lietuvos rytas" ir "Ukmergės žinios"
Eduardas Žuravliovas prašo įvertinti 2012-05-26 dienraščio "Lietuvos rytas" ir 2012-05-29 laikraščio "Ukmergės žinios" publikaciją "Padegėją išdavė jo rašysena". Teigama, kad publikacijos autorė D. Zimblienė pažeidė profesinę etiką paviešindama informaciją apie vaikų įvaikinimą. Dėl šios publikacijos kreipėsi ir Vaiko teisių apsaugos kontrolierė E. Žiobienė.
Nuspsręsta:
2012-05-26 dienraščio "Lietuvos rytas" ir 2012-05-29 laikraščio "Ukmergės žinios" publikacijoje "Padegėją išdavė jo rašysena" buvo pažeisti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 1, 36, 40 str.
 
3. Svarstyta: J. Talmanto skundas dėl publikacijos laikraštyje "Ūkininko patarėjas"
Advokatė Aiva Dumčaitienė, atstovaujanti Joną Talmantą, prašo įvertinti 2012-06-19 laikraščio "Ūkininko patarėjas" publikaciją "Perkama savivalda". Teigiama, kad apie J. Talmantą buvo paviešinta tikrovės neatitinkanti informacija, paskelbti privatūs asmens duomenys.
Nuspręsta:
2012-06-19 laikraščio "Ūkininko patarėjas" publikacijoje "Perkama savivalda" buvo pažeisti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 1 ir 36 str.        
 
4. Svarstyta:  E. Štreimikio skundas dėl publikacijų interneto portale lrytas.lt ir laikraštyje "Lazdijų reklama"
Posėdyje dalyvavo E. Štreimikis. Edmundas Štreimikis prašo įvertinti 2012-06-11 interneto portalo lrytas.lt publikaciją "Lazdijuose žinomo politiko sūnus pateko į policijos akiratį" ir 2012-06-12 laikraščio "Lazdijų reklama" publikaciją "Teisės studentui iš Lazdijų policijos pareigūnų pamoka". Teigiama, kad publikacijų autorė V. Danauskienė, pateikdama informaciją apie įvykį kavinėje, buvo neobjektyvi E. Štreimikio ir jo sūnaus atžvilgiu, neteisėtai pateikti jų asmens duomenys.
Nuspręsta:
2012-06-11 interneto portalo lrytas.lt publikacijoje "Lazdijuose žinomo politiko sūnus pateko į policijos akiratį" ir 2012-06-12 laikraščio "Lazdijų reklama" publikacijoje "Teisės studentui iš Lazdijų policijos pareigūnų pamoka" buvo pažeisti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 16, 36, 40 str.
 
5. Svarstyta: G. Sapožnikovos skundas dėl publikacijos interneto portale 15min.lt
Posėdyje dalyvavo žurnalistė L. Želnienė. Laikraščio "Komsomolskaja pravda" apžvalgininkė Galina Sapožnikova prašo įvertinti 2012-02-25 interneto portalo 15min.lt publikaciją "Su Rusijos žvalgyba siejama žurnalistė Algirdą Paleckį viešai ragina kovoti su tremtiniais". Teigiama, kad publikacijos autorė L. Želnienė iškraipė jos žodžius, pasakytus organizacijos "Lietuva be nacizmo" posėdyje, pateikė neteisingą informaciją, įžeidė G. Sapožnikovos garbę ir orumą.
Nuspręsta:
2012-02-25 interneto portalo 15min.lt publikacijoje "Su Rusijos žvalgyba siejama žurnalistė Algirdą Paleckį viešai ragina kovoti su tremtiniais" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas. 
  

2012-09-24 Nr. 16 

1. Svarstyta: VJG šešioliktosios abiturientų laidos tėvų skundas dėl publikacijos žurnale "e Versus"
Skunde prašoma įvertinti žurnalo "eVersus" publikaciją "Kas Lietuvoje vagia išleistuves?". Teigiama, kad paskelbta tendencinga ir tikrovės neatitinkanti informacija, įžeidžianti visus, kurie prisidėjo prie VJG šešioliktosios abiturientų laidos išleistuvių organizavimo.
Buvo gautas publikacijos autoriaus V. Rachlevičiaus prašymas atidėti svarstymą, nes jis norėtų dalyvauti posėdyje, tačiau išvyksta į komandiruotę.
Nuspręsta:
Klausimo svarstymą atidėti ir įtraukti jį į artimiausio posėdžio darbotvarkę.
 
2. Svarstyta: Utenos kolegijos skundas dėl publikacijos žurnale "Veidas"
Utenos kolegija prašo įvertinti 2012-06-11 žurnalo "Veidas" publikaciją "2012 metų kolegijų reitingas". Teigiama, kad buvo pateikta tikrovės neatitinkanti ir dalykinę reputaciją menkinanti informacija.
Nuspręsta:
Įpareigoti Komisijos pirmininką parengti laišką redakcijai, kuriame išsakyti Komisijos nuomonę dėl pasirinktos kolegijų vertinimo sistemos.
 
3. Svarstyta: A. Žemaitytės skundas dėl publikacijos žurnale "Aš mama"
Aistė Žemaitytė prašo įvertinti 2012 m. balandžio-gegužės mėn. žurnalo "Aš mama" publikaciją "Tinkamiausias sportas mažajam". Teigiama, kad publikacijos autorė pasinaudojo jos šiam straipsniui parengta medžiaga, tačiau nenurodė kaip pirminio informacijos šaltinio.
Nuspręsta:
Skundą perduoti Žurnalistų etikos inspektoriui dėl faktų ištyrimo. Gavus Inspektoriaus išvadas, publikaciją įvertinti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso požiūriu. 
 
4. Svarstyta: G. Urbonavičienės skundas dėl publikacijos laikraštyje "Kelmiškiams"
Genovaitė Urbonavičienė prašo įvertinti 2012-05-22 laikraščio "Kelmiškiams" publikaciją "Artistės talentas pravertė teisme". Teigiama, kad be sutikimo buvo pateikti G. Urbonavičienės asmens duomenys, apie ją publikacijos autorė darė žeminančias išvadas.

G. Urbonavičienė prašė įvertinti ir laikraščio "Kelmiškiams" publikacijas "Devinta liepa išvengė pjūklo" (2010-06-11), "Giminaitis ar meilužis - vis tiek galvos skausmas" (2010-07-16), 2010-09-02 laikraščio "Ūkininko patarėjas" publikaciją "Kai godumas užtemdo protą". Kadangi Komisija svarsto skundus tik dėl vienerių metų laikotarpyje išspausdintų publikacijų, minėtos 2010 metų publikacijos nebuvo įtrauktos į posėdžio darbotvarkę.
Nuspręsta:
2012-05-22 laikraščio "Kelmiškiams" publikacijoje "Artistės talentas pravertė teisme" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
5. Svarstyta: N. Venckienės skundas dėl publikacijų UAB "Diena Media News" priklausančiose žiniasklaidos priemonėse
Klausimo svarstymas buvo įtrauktas į š.m. kovo 19 d. posėdžio darbotvarkę. Komisija N. Venckienės skundo ir publikacijų nesvarstė iš esmės, nes buvo gautas UAB "Diena Media News" paaiškinimas, jog publikacijos išimtos iš interneto, jų autorė A. Kuznecovaitė, savavališkai jas išspausdinusi, atleista iš darbo. Remdamasi išimtai šia informacija, Komisija nusprendė papildomai nenagrinėti UAB "Diena Media News" atsakomybės pagal Etikos kodekso nuostatas, kadangi leidėjas ėmėsi visų veiksmų, siekdamas pašalinti pažeidimus, o principinga pozicija dėl neetiškai pasielgusių darbuotojų atleidimo iš darbo buvo įvertinta kaip garbingas elgesys ir klaidų pripažinimas.

Paaiškėjus, kad Komisijai buvo pateikta klaidinga informacija, nebeliko pagrindo ir tokiam sprendimui, koks jis tuo metu buvo priimtas. Š.m. liepos 09 d. posėdyje buvo nuspręsta N. Venckienės skundą nagrinėti iš esmės.

N. Venckienė prašo įvertinti UAB "Diena Media News" laikraščių "Diena", "Kauno diena" ir "Klaipėdos diena" interneto portalų publikacijas: "Teismas vis dar negavo L. Stankūnaitės dukters ekspertizės išvadų" (2011-10-30), "Paskutinė šmeižikiška Garliavos agonija" (2011-10-26), "Lietuvos valdžia vėl gviešiasi Stalino saulės" (2011-10-25), "Po knygos priedanga renkami partijos "Drąsos kelias" nariai" (2011-10-16), "N. Venckienės ir jos artimųjų sekti nurodytas sąrašas buvo ilgas" (2011-10-11), "L. Stankūnaitės dukters globa palikta N. Venckienei" (2011-10-06), "TV3 "Akistata" žengia N. Venckienės nurodytu keliu", "Kaip kuriama K. Krivicko laida "Akistata" (2011-10-04), "N. Venckienės ir jos pasekėjų šou Klaipėdoje" (2011-10-02), "Pedofilijos teismas bus pasitinkamas piketu" (2011-09-26), "Grąžinkite man mano dukrelę, ji ten nemylima" (2011-09-24), "T. Stankūnienė: jie darė viską, kad mus sužlugdytų" (2011-09-22). Teigiama, kad visų publikacijų autorė yra A. Kuznecovaitė, ji pateikia informaciją, šmeižiančią N. Venckienę, jos šeimą ir giminaičius, elgiasi neetiškai žemindama kitus žurnalistus, palaikančius N. Venckienės pusę. Teigiama, kad buvo paviešinti N. Venckienės mažamečio sūnaus ir jos globotinės asmens duomenys.
Nuspręsta:
1. UAB "Diena Media News" priklausančiose žiniasklaidos priemonėse išspausdintose publikacijose "Teismas vis dar negavo L. Stankūnaitės dukters ekspertizės išvadų" (2011-10-30), "Paskutinė šmeižikiška Garliavos gaujos agonija" (2011-10-26), "Lietuvos valdžia vėl gviešiasi Stalino saulės" (2011-10-25) "Po knygos priedanga renkami partijos "Drąsos kelias" nariai (2011-10-16), "N. Venckienės ir jos artimųjų sekti nurodytas sąrašas buvo ilgas" (2011-10-11), "L. Stankūnaitės dukters globa palikta N. Venckienei" (2011-10-06); "Kaip kuriama K. Krivicko laida "Akistata" (2011-10-04); "N. Venckienės ir jos pasekėjų šou Klaipėdoje" (2011-10-02), "Pedofilijos teismas bus pasitinkamas piketu" (2011-09-29) nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
2. Publikacijos "T. Stankūnienė: jie darė viską, kad mus sužlugdytų" (2011-09-22) svarstymą pratęsti artimiausio posėdžio metu.
3. Nevertinti publikacijos "Kauno policija tęsia V. Milinio šmeižto bylos tyrimą", nes nėra duomenų, kad ji būtų buvusi išspausdinta UAB "Diena Media News" priklausančiose žiniasklaidos priemonėse.
4. Nevertinti publikacijos "TV3 "Akistata" žengia N. Venckienės nurodytu keliu", nes tai televizijos laidos komentaras, autorius neaiškus.
5. Nevertinti publikacijos "Gražinkite man mano dukrelę, ji ten nemylima" (2011-09-24), nes tai atviras L. Stankūnaitės laiškas.
6. Įpareigoti Komisijos pirmininką parengti laišką UAB "Diena Media News", išsakant Komisijos nuomonę apie tai, kad kad bendrovė turėtų labiau domėtis savo žurnalistų veikla, atsakingiau vertinti jų surinktą medžiagą ir rengiamas publikacijas.
         
6. Svarstyta: A. Meliano skundai dėl publikacijų interneto portaluose balsas.lt ir alfa.lt
Artūras Melianas prašo įvertinti 2012-06-13 interneto portalo balsas.lt publikaciją "A. Melianas keršija D. Kuoliui už nepkalusnumo akcijas po VRM langais?" ir interneto portalo alfa.lt publikaciją "Vidaus reikalų ministras keršija Kuoliui už protesto akcijas?". Teigiama, kad buvo pateikta tikrovės neatitinkanti, A. Meliano dalykinę reputaciją žeminanti informacija, kuria siekiama suformuoti visuomenės nuomonę, kad Vidaus reikalų ministras ir jo atstovaujama partija atlieka teisei ir moralei priešingus veiksmus, nesuteikta teisė atsakyti.
Nuspręsta:
2012-06-13 interneto portalo balsas.lt publikacijoje "A. Melianas keršija D. Kuoliui už nepkalusnumo akcijas po VRM langais?" ir interneto portalo alfa.lt publikacijoje "Vidaus reikalų ministras keršija Kuoliui už protesto akcijas?" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
7. Svarstyta:  B. Augustinienės skundas dėl publikacijos interneto portale delfi.lt
Biruta Augustinienė (Birutė Jonuškaitė) prašo įvertinti 2011-09-16 interneto portalo delfi.lt publikaciją "Nevalytoje sostinės gatvėje į avariją pateko rašytoja B. Jonuškaitė". Teigiama, kad pateikta tikrovės neatitinkanti, vienpusiška ir tendencinga informacija, kuria siekta pažeminti ją kaip žmogų, kaip vairuotoją ir kaip rašytoją.
Nuspręsta:
2011-09-16 interneto portalo delfi.lt publikacijoje "Nevalytoje sostinės gatvėje į avariją pateko rašytoja B. Jonuškaitė" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
8. Svarstyta: UAB "Klaifena" skundas dėl publikacijos laikraštyje "Laisvas laikraštis"
UAB "Klaifena" direktorius Jordanas Golovinas prašo įvertinti 2012 m. birželio 02-08 d. laikraščio "Laisvas laikraštis" publikaciją "Supratau, kad kad visi kyšiai ir prievartavimai eina per prokurorus". Teigiama, kad buvo pateikta tikrovės neatitinkanti informacija, nesuteikta teisė atsakyti.
Nuspręsta:
Pasiūlyti UAB "Klaifena" kreiptis į redakciją su tinkamai suformuluotu paneigimo tekstu.
 
9. Svarstyta: I. Karamyševos skundas dėl publikacijos laikraštyje "Panevėžio balsas"
Inga Karamyševa prašo įvertinti 2012-06-13 dienraščio "Panevėžio balsas" publikaciją "Nebetelpa už grotų". Teigiama, kad neteisėtai publikuota jos mažamečio sūnaus nuotrauka.
Nuspręsta:
2012-06-13 prie dienraščio "Panevėžio balsas" publikacijos "Nebetelpa už grotų" išspausdinta nuotrauka pažeidžia Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 36 str.
 
 
2012-10-15 Nr. 17
 

1. Svarstyta: TV3 laidos "Prieš srovę" svarstymas
Komisija vykdo Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimą, kuriuo yra įpareigota dar kartą svarstyti SAM skundą dėl 2011-01-04 TV3 laidos "Prieš srovę" siužeto. 2011-08-29 posėdyje buvo nuspręsta, kad laidoje buvo pažeisti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 8 ir 11 straipsniai. Teismas panaikino Komisijos sprendimą, nes mano, kad nebuvo įvardintas subjektas, kuriam šis sprendimas taikomas. Posėdžio metu buvo aptarta kaip Komisija turėtų vykdyti teismo sprendimą. Susipažinus su teismo sprendimo motyvais, Komisijos nariams nelabai aišku, kaip turėtų būti vertinama situacija, kada pripažįstama, jog žurnalistė pažeidė Etikos kodeksą rinkdama informaciją. Nejaugi televizija neatsako už tai, ką daro laidą rengęs žurnalistas? Atrodo logiška, jog sprendimas buvo pritaikytas televizijai, o ne konkrečiam žurnalistui. Komisija nusprendė šio posėdžio metu nesvarstyti klausimo iš esmės, laidos peržiūrą ir svarstymą atidėti iki kito posėdžio, visiems pagalvoti apie susidariusią situaciją.
Nuspręsta:
Klausimą iš esmės svarstyti artimiausiame posėdyje.
 
2. Svarstyta: VJG šešioliktosios abiturientų laidos tėvų skundas dėl publikacijos žurnale "e Versus"
Posėdyje dalyvavo publikacijos autorius Vidas Rachlevičius. Skunde prašoma įvertinti žurnalo "eVersus" publikaciją "Kas Lietuvoje vagia išleistuves?". Teigiama, kad paskelbta tendencinga ir tikrovės neatitinkanti informacija, įžeidžianti visus, kurie prisidėjo prie VJG šešioliktosios abiturientų laidos išleistuvių organizavimo.
Nuspręsta:
Žurnalo "eVersus" publikacijoje "Kas Lietuvoje vagia išleistuves?" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
3. Svarstyta: VĮ "Vidaus vandens kelių direkcija" vadovų skundas dėl publikacijos dienraštyje "Lietuvos rytas" ir interneto svetainėje lrytas.lt
Kauno miesto savivaldybės tarybos narys, VĮ "Vidaus vandens kelių direkcija" generalinis direktorius Gintautas Labanauskas prašo įvertinti 2012-08-01 interneto portalo www.lrytas.lt publikaciją "Kaune stringa dumblo gabenimas iš Nemuno kanalo, valdžia tyli" (dienraštyje "Lietuvos rytas" publikacijos pavadinimas "Pagyrūnus skandina sekli upė"). Teigiama, kad pateikta šališka ir tikrovės neatitinkanti informacija, žeminanti G. Labanausko, kaip valstybinės įmonės vadovo ir Kauno miesto savivaldybės tarybos nario, reputacija. Dėl VĮ "Vidaus vandens kelių direkcija" reputacijos kreipėsi ir šios įmonės laikinai generalinio direktoriaus pareigas einantis Mindaugas Šimkūnas.
Nuspręsta:
Kadangi ne Komisijos kompetencijoje nustatyti, ar publikacijoje pateikti faktai atitinka tikrovę, vertinti galimus garbės ir orumo įžeidimo klausimus, G. Labanausko ir M. Šimkūno skundus dėl 2012-08-01 interneto portalo www.lrytas.lt publikacijos "Kaune stringa dumblo gabenimas iš Nemuno kanalo, valdžia tyli" (dienraštyje "Lietuvos rytas" publikacijos pavadinimas "Pagyrūnus skandina sekli upė") perduoti Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai.
 
4. Svarstyta: P. Veličkos skundas dėl publikacijos laikraštyje "Gargždų kraštas"
Pragiedrulis Velička prašo įvertinti 2012-08-17 laikraščio "Gragždų kraštas" publikaciją "Laimo liga susirgusiam gargždiškiui - šarlatano įsiūlyti papildai". Teigiama, kad publikacijos antraštė įžeidžianti, žurnalistė, neteisingai interpretuodama licencijuotą specialybę, šaipėsi ir žemino gydytojo autoritetą, pateikti nepagrįsti kaltinimai, nesuteikta teisė atsakyti.
Nuspręsta:
2012-08-17 laikraščio "Gragždų kraštas" publikacijoje "Laimo liga susirgusiam gargždiškiui - šarlatano įsiūlyti papildai" buvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 22 str. 2 d.
 
5. Svarstyta: UAB "Salanda" skundas dėl publikacijos dienraštyje "Vilniaus diena"
UAB "Salanda" direktorius Stepas Visockis prašo įvertinti 2012-07-04 dienraščio "Vilniaus diena publikaciją "Kotrynos vyninėje vėl kaukši plaktukai". Teigiama, kad buvo paskelbta tikrovės neatitinkanti informacija, be sutikimo išspausdinta bendrovės vadovo nuotrauka.
Nuspręsta:
2012-07-04 dienraščio "Vilniaus diena publikacijoje "Kotrynos vyninėje vėl kaukši plaktukai" nebuvo pažeistas Žurnalistų ir lediėjų etikos kodeksas.
 
6. Svarstyta: M. Kirilovo skundas dėl publikacijos interneto svetainėje pzinios.lt
Martynas Kirilovas prašo įvertinti UAB "Plungės žinios" interneto portalo www.pzinios.lt ir laikraščio "Plungės žinios" publikaciją "Plungiškis M. Kirilovas: sukčius ar konsultantas įdarbinimo klausimais?" (2011-08-09"). Teigiama, redakcija nusižengė profesinės etikos normoms, nes iki šiol publikuojami jį įžeidžiantys komentarai. Taip pat prašoma įvertinti kreipimąsi "Konsultante" įdarbinimo klausimais Martynai Kirilovai" (2012-06-24), kuriame, pasak pareiškėjo, apie jį pateikiama niekuo nepagrįsta informacija, kuria siekiama įžeisti ir pašiepti. M. Kirilovas kreipėsi ir dėl 2010-05-26 publikacijos "Atsargiai - "blefoinžinierius" Martynas". Kadangi Komisija svarsto skundus tik dėl vienerių metų laikotarpyje išspausdintų publikacijų, šios publikacijos svarstymas į darbotvarkę neįtrauktas.
Nuspręsta:
Laikraščio "Plungės žinios" ir interneto portalo www.pzinios.lt redakcija nenusižengė Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso normoms publikuodama straipsnio "Plungiškis M. Kirilovas: sukčius ar konsultantas įdarbinimo klausimais?" (2011-08-09") komentarus ir išspausdindama kreipimąsi "Konsultante" įdarbinimo klausimais Martynai Kirilovai" (2012-06-24).
 
7. Svarstyta: N. Venckienės skundo dėl publikacijų UAB "Diena Media News" priklausančiose žiniasklaidos priemonėse svarstymas
2012-09-24 posėdyje nebaigtos svarstyti publikacijos "T. Stankūnienė: jie darė viską, kad mus sužlugdytų" (2011-09-22) svarstymas.
Nuspręsta:
Atlikti monitoringą ir išsiaiškinti, ar Lietuvos žiniasklaidos priemonėse pateikiant informaciją apie taip vadinamąją “pedofilijos bylą” buvo laikomasi nekaltumo prezumpcijos principo. Gavus monitoringo rezultatus įvertinti ir publikaciją "T. Stankūnienė: jie darė viską, kad mus sužlugdytų".
 
2012-10-29 Nr. 18
 
1. Svarstyta: TV3 laidos "Prieš srovę" svarstymas
Komisija vykdo Vilniaus apygardos administracinio teismo ir Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo sprendimą, kuriuo yra įpareigota dar kartą svarstyti SAM skundą dėl 2011-01-04 TV3 laidos "Prieš srovę" siužeto. 2011-08-29 posėdyje buvo nuspręsta, kad laidoje buvo pažeisti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 8 ir 11 straipsniai. Teismas panaikino Komisijos sprendimą, nes mano, kad nebuvo įvardintas subjektas, kuriam šis sprendimas taikomas.
Nuspręsta:
UAB “Tele-3” 2011-01-04 laidoje "Prieš srovę" buvo pažeisti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 8 ir 11 straipsniai.
 
2. Svarstyta: AS BIGBANK skundas dėl LNK žinių laidos
AS BIGBANK filialo atitikties teisininkė Laura Gerybaitė prašo įvertinti 2012-06-20 LNK 18.45 val. Žinių laidos reportažą. Teigiama, kad Žinių laidos reportaže pateikiant žodinę ir vaizdinę informaciją žiūrovams buvo sudarytas įspūdis, kad pateikiama informacija taikoma ir AS BIGBANK. Tokiu būdu visuomenei apie banką buvo pateiktos neteisingos ir netikslios žinios, žeminančios banko dalykinę reputaciją. Teigiama, kad nepaskelbtas ir paneigimo tekstas.
Nuspręsta:
Atidėti sprendimo priėmimą. Kreiptis į LNK dėl informacijos patikslinimo, ar TV sutinka paskelbti AS BIGBANK prašomą informacijos paneigimo tekstą.
 
3. Svarstyta: Advokatų konoros “Velička, Brazaitis ir partneriai” skundas dėl publikcijos interneto portale lrytas.lt
Advokatų kontoros “Velička, Brazaitis ir partneriai” advokatas Marijus Velička, atstovaujantis UAB “RG Pramogos” ir Redą Masiulį, prašo įvertinti interneto portalo www.lrytas.lt publikacijas: “Į TAFISA žaidimų miglas žada užklysti prokurorai” (2012-07-05), “Iš TAFISA organizatorių – grasinimai teismu, melas ir nutylėjimai” (2012-07-10), “TAFISA organizatoriai surengė slaptą puotą išrinktiesiems” (2012-07-13). Teigiama, kad pateikta tikrovės neatitinkanti ir iškraipyta informacija, nesuteikta atsakymo teisė.
Nuspręsta:
Interneto portalo www.lrytas.lt publikacijose “Į TAFISA žaidimų miglas žada užklysti prokurorai” (2012-07-05), “Iš TAFISA organizatorių – grasinimai teismu, melas ir nutylėjimai” (2012-07-10), “TAFISA organizatoriai surengė slaptą puotą išrinktiesiems” (2012-07-13) nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
4. Svarstyta: P. Tamošiūno skundas dėl publikacijos interneto portale lrytas.lt
Paulius Tamošiūnas prašo įvertinti 2012-09-08 interneto portalo www.lrytas.lt publikaciją “Gyvena lyg ant minų lauko”. Teigiama, kad buvo paskleista melaginga informacija, iškraipyti faktai ir P. Tamošiūno pateiktos informacijos esmė.
Nuspręsta:
2012-09-08 interneto portalo www.lrytas.lt publikacijoje “Gyvena lyg ant minų lauko” nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
5. Svarstyta: BĮ UAB “Michel ir paartneriai” skundas dėl publikacijos interneto portale balsas.lt
BĮ UAB “Michel ir partneriai” generalinis direktorius Skirmantas Grigutis prašo įvertinti 2012-07-31 interneto portalo www.balsas.lt publikaciją “Medikų klanas veržiasi į laidojimo verslą”. Teigiama, kad apie įmonę paskleista melaginga ir jokiais faktais nepagrįsta informacija, nesuteikta teisė atsakyti.
Nuspręsta:
Skundą perduoti Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai.
 
2012-11-12 Nr. 19
 
1. Svarstyta: J. Šaulio šeimos, J. Šalkausko ir grupės šeimų skundas dėl TV3 žinių laidos
Posėdyje dalyvavo J. Šaulys.Skunde teigiama, kad 2012-08-24, 18.45 val. TV3 žinių laidoje pateikiant siužetą apie senyvo amžiaus ispanės atliktos 19 amžiaus freskos, vaizduojančios Jėzų Kristų, restauraciją, buvo įžeisti krikščionių ir katalikų religiniai jausmai.
Nuspręsta:
2012-08-24, 18.45 val. TV3 žinių laidoje pateikiant siužetą apie senyvo amžiaus ispanės atliktos 19 amžiaus freskos, vaizduojančios Jėzų Kristų, restauraciją, nebuvos pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
2. Svarstyta: Lietuvos Aukščiausiojo teismo skundas dėl publikacijos dienraštyje “Lietuvos rytas”
Lietuvos Aukščiausiojo teismo Baudžiamųjų bylų skyriaus prokuroras Jonas Prapiestis prašo įvertinti 2012-06-30 dienraščio “Lietuvos rytas” publikaciją “Viloje – du planai užčiaupti žurnalistę”. Teigiama, kad publikacijoje pateikti teiginiai yra konstatuojamojo ir kaltinamojo pobūdžio, tačiau neparemti faktais, kritiškai neįvertinti informacijos šaltiniai, nesuteikta teisė atsakyti.
Nuspręsta:
Kadangi Komisija neatlieka tyrimų ir negali nustatyti, ar publikacijoje pateikti faktai atitinka tikrovę, skundą perduoti Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai.
 
3. Svarstyta: L. Zenkovo skundas dėl publikacijos dienraštyje “Lietuvos žinios”
Leonidas Zenkovas prašo įvertinti 2012-07-18 dienraščio “Lietuvos žinios” publikaciją “Jonavos “Čekanavičius” savo veiklą filmavo”. Teigiama, kad pateikta tikrovės neatitinkanti informacija, pažeistas nekaltumo prezumpcijos principas.
Nuspręsta:
Publikacijos svarstymą pratęsti gavus žurnalistės G. Čižinauskaitės paaiškinimą.
 
4. Svarstyta: V. Valiūno skundas dėl publikacijų dienraštyje “Lietuvos žinios”
Valdas Valiūnas prašo įvertinti dienraščio “Lietuvos žinios” publikacijas ‘Dingo policijai bylas kurpęs agentas” (2012-01-09), “Atsiradęs agentas šokdina teismą” (2012-02-22), “Skandalo esmė – kas ką pergudravo?” (2012-06-07), “Nukentėjusiajam pagailo pareigūno” (2012-06-20), “Skandalą vainikavo pinigų dingimas” (2012-08-16). Teigiama, kad dauguma informacijos, pateiktos apie V. Valiūną, yra tikrovės neatitinkanti ir žurnalistės G. Čižinauskaitės išgalvota.
Nuspręsta:
Dienraščio “Lietuvos žinios” publikacijose ‘Dingo policijai bylas kurpęs agentas” (2012-01-09), “Atsiradęs agentas šokdina teismą” (2012-02-22), “Skandalo esmė – kas ką pergudravo?” (2012-06-07), “Nukentėjusiajam pagailo pareigūno” (2012-06-20), “Skandalą vainikavo pinigų dingimas” (2012-08-16) nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
5. Svarstyta: T. Žgunovos skundas dėl publikacijos interneto portale ve.lt
Tatjana Žgunova prašo įvertinti 2012-09-01 interneto portale www.ve.lt išspaudintą publikaciją “Eugenijus Ostapenko pranešė apie kruviną pasikėsinimą”. Teigiama, kad pateikta informacija neatitinkia tikrovės, įžeidžia ją kaip moterį, motiną ir kandidatę į LR parlamentą.
Nuspręsta:
Publikacijos nevertinti Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso požiūriu, nes pateikta nuomonė. Nuomonių Komisija nesvarsto, už ją atsako ją pateikęs asmuo.
 
6. Svarstyta: Kiti klausimai
 
6.1. K. Cirtauto raštas dėl publikacijos laikraštyje “Banga”
 
Publikacijoje “Trenksmas “spirai” pateikta korespondentės nuomonė. Nuomonių Komisija nesvarsto.
Nuspręsta:
Skundo nesvartyti, publikacijoje pateikta nuomonė, nuomonių Komisija nesvarsto.
 
6.2. Europos žmogaus teisių fondo skundas dėl A. Liekio leidinyje “Lenkų skriaudų lietuviams istorijos apžvalga. Juodieji Lietuvos puslapiai I-II (iki 1939 m.)” panaudotos vaiko nuotraukos
Nuspręsta:
Skundo nesvartyti, nes tai ne Komisijos kompetencijos klausimas. Perduoti Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai.
 
6.3. M. Matulaičio skundas dėl publikacijos interneto portale www.lrytas.lt
 
M. Matulaitis atsiuntė nuorodą į publikaciją “Purplių kaimas aprauda psichikos ligonės nužudytą mergaitę” interneto portale www.lrytas.lt. Teigiama, kad pažeistas nekaltumo prezumpcijos principas. Peržiūrėjusi nurodytą tekstą, Komisija nusprendė skundą atmesti, nes tekste skunde nurodytų kaltinančių teiginių nėra.
Nuspręsta:
Skundą atmesti ir nesvarstyti.
 
6.4. G. Černiausko skundas dėl TV3 laidų
 
Gintaras Černiauskas prašo įvertinti TV3 laidas “Paskutinė instancija” ir “Kodėl”. Komisijai pateikė tik laidų fragmentus, nenurodyta kada laidos buvo rodomos TV eteryje. Komisija svarsto laidas visumoje, nesvarsto atskirai išimtų fragmentų. Tokio skundo Komisija svarstyti negali. Nuspręsta paprašyti skundą papildyti.
Nuspręsta:
Paprašyti G. Černiauską skundą papildyti. Tik gavus papildytą skundą, jo svarstymą įtraukti į posėdžio darbotvarkę.
 
6.5. Interneto portalo ekspertai.eu paklausimas
 
Gautas interneto portalo www.ekspertai.eu redakcijos prašymas įvertinti publikaciją “Kada tauta praregės, arba kam skambina varpai” ir atsakyti į klausimą, ar publikacijoje yra kokių nors žurnalistų etikos pažeidimų.
 
Pagal VIĮ ir Reglamentą, Komisija svarsto skundus dėl publikacijų ir TV laidų. Komisija nėra įgaliota redakcijų pageidavimu atlikti jų spausdinamų publikacijų ekspertizes ir teikti išvadas. Už interneto svetainėje išspausdintų straipsnių turinį atsako pati redakcija.
 
2012-11-19 Nr. 20 

1. Svarstyta: G. Naruševičiaus skundas dėl TV3 laidos “Akistata” 
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos persiųstas skundas. Gediminas Naruševičius prašo įvertinti 2012-10-08 TV3 laidą “Akistata”. Teigiama, kad laidoje apie jį ir jo žmoną buvo paskelbta neetiška informacija, nesilaikant nekaltumo prezumpcijos principo žmona pristatoma kaip aferistė, nors nepateikti jokie faktai, paskelbti jos asmens duomenys. 
Nuspręsta: 
2012-10-08 TV3 laidoje “Akistata” nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas. 

2. Svarstyta: T. Snarski skundas dėl publikacijos interneto portale www.balsas.lt 
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos persiųstas skundas. Tomasz Snarski prašo įvertinti 2012-04-27 interneto portalo www.balsas.lt publikaciją “A. Lapinskas: dar viena Lenkijos ataka prieš Lietuvą”. Teigiama, kad pateikta tikrovės neatitinkanti informacija, publikacijos autorius savo nuomonę apie T. Snarski peticiją reiškia neetiškai, viešai ir įžeidžiamai diskredituojamas T. Snarski vardas. 
Nuspręsta: 
2012-04-27 interneto portalo www.balsas.lt publikacijoje “A. Lapinskas: dar viena Lenkijos ataka prieš Lietuvą” nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas. 

3. Svarstyta: E. Visocko skundas dėl publikacijos laikraštyje “Krašto vitrina” 
Posėdyje dalyvavo VšĮ “Krašto vitrina” vadovas Vaclovas Sinkevičius. Prienų rajono tarybos narys Egidijus Visockas prašo įvertinti 2012-09-19 interneto portalo www.kvitrina.com ir 2012-09-22 laikraščio “Krašto vitrina” publikaciją “Tarybos narys pripažintas supainiojęs viešuosius ir privačius interesus”. Teigiama, kad pateikta tikrovės neatitinkanti informacija. 
Nuspręsta: 
2012-09-19 interneto portalo www.kvitrina.com ir 2012-09-22 laikraščio “Krašto vitrina” publikacijoje “Tarybos narys pripažintas supainiojęs viešuosius ir privačius interesus” nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas. 

4. Svarstyta: G. Radčenko skundas dėl publikacijos dienraštyje “Lietuvos rytas” 
Galina Radčenko prašo įvertinti 2012-09-24 dienraščio “Lietuvos rytas” publikaciją “Tykojo prie parduotuvės”. Teigiama, kad žurnalistas V. Trainys laisvai interpretavo konkrečius įvykius, buvo pateikta klaidinga informacija. 
Nuspręsta: 
2012-09-24 dienraščio “Lietuvos rytas” publikacijoje “Tykojo prie parduotuvės” nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas. 

5. Svarstyta: LRTK ir Seimo nario Ž. Šilgalio raštai dėl žurnalisto A. Čekuolio dalyvavimo reklamoje 
Posėdyje dalyvavo žurnalistas Algimantas Čekuolis, LRT televizijos direktorius Rimvydas Paleckis ir LRT Tarybos nays Liudvikas Gadeikis. Lietuvos radijo ir televizijos komisija prašo įvertinti žurnalisto A. Čekuolio dalyvavimą reklamuojant Visagino atominės elektrinės projektą ir persiunčia Seimo nario Žilvino Šilgalio skundą, kuriame teigiama, jog žurnalisto A. Čekuolio dalyvavimas Visagino atominės elektrinės reklamoje yra neetiškas. 
Nuspręsta: 
Svarstymą pratęsti ir sprendimą priimti artimiausio posėdžio metu.

2012-11-26 Nr. 21
 
 
1. Svarstyta: P. Valučio skundas dėl Jurbarko TV reportažo
Posėdyje dalyvavo Jurbarko TV vyriausioji redaktorė Janina Sabataitienė ir žurnalistas Džeraldas Kiulkaitis.
Petras Valutis prašo įvertinti 2012-10-12 Jurbarko TV žinių laidos reportažą apie balsų pirkimą. Teigiama, kad, pasinaudojus abejotinu informacijos šaltiniu, P. Valučiui metami kaltinimai balsų pirkimu, neleistinai paviešinti jo asmens duomenys ir ikiteisminio tyrimo medžiaga, nesuteikta teisė atsakyti. P. Valučio manymu, ne be Jurbarko TV darbuotojų pagalbos informacija buvo paskleista per kitus TV kanalus ir socialiniame tinklalapyje youtube.
Nuspręsta:
2012-10-12 Jurbarko TV žinių laidos reportaže apie balsų pirkimą nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas

2. Svarstyta: A. Kondrusevičiaus skundas dėl publikacijos laikraštyje “Laisvas laikraštis” ir interneto portalelaisvaslaikrastis.lt
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos persiųstas skundas. Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius prašo įvertinti 2012-09-26 interneto portalowww.laisvaslaikrastis.lt ir laikraščio “Laisvas laikraštis” publikaciją “Liberalų lyderiai įsivėlę į “Linavos” aferas”. Teigiama, kad pateikta tikrovės neatitinkanti ir neobjektyvi informacija, kuria siekiama pakirsti valstybės institucijų ir jų vadovų pasitikėjimą asociacija “Linava” bei jos prezidentu, skelbiami nepatikrinti ir faktais neparemti kaltinimai.
Nuspręsta:
2012-09-26 interneto portalo www.laisvaslaikrastis.lt ir laikraščio “Laisvas laikraštis” publikacijoje “Liberalų lyderiai įsivėlę į “Linavos” aferas” buvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 3, 5 ir 6 straipsniai, 22 str. 2 dalis. 

3. Svarstyta: A. ir. R Kraužlių skundas dėl publikacijos laikraštyje “Lazdijų žvaigždė”
Arūnas ir Reda Kraužliai prašo įvertinti 2012-08-03 laikraščio “Lazdijų žvaigždė” publikaciją “Namą nuniokoję nuomininkai savininkę apskundė policijai”. Teigiama, kad publikacijoje pateikta tikrovės neatitinkanti ir jų šeimą šmeižianti informacija.
Nuspręsta:
2012-08-03 laikraščio “Lazdijų žvaigždė” publikacijoje “Namą nuniokoję nuomininkai savininkę apskundė policijai” nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas. 

4. Svarstyta: M. Kuprevičiaus skundas dėl publikacijos interneto portale balsas.lt
Marius Kuprevičius prašo įvertinti 2012-10-20 interneto portalo www.balsas.lt publikaciją “L. Stankūnaitės tėvai: D. Kedys mušė mūsų dukrą”. Teigiama, kad publikacijoje pateikti iškraipyti ir tikrovės neatitinkantys jo liudijimai, duoti Vilniaus miesto 2 apylinkės teisme, cituojami žodžiai, kurių jis nėra sakęs.
Nuspręsta:
Klausimo svarstymą atidėti, kadangi Komisijai iškilo klausimų, į kuriuos galėtų atsakyti tik publikacijos autorė. Į artimiausią posėdį pakviesti žurnalistę N. Dirmienę.
 
5. Svarstyta: LRTK ir Seimo nario Ž. Šilgalio raštai dėl žurnalisto A. Čekuolio dalyvavimo reklamoje
2012-11-19 posėdžio metu svarstyto klausimo tęsinys. Lietuvos radijo ir televizijos komisija prašo įvertinti žurnalisto A. Čekuolio dalyvavimą reklamuojant Visagino atominės elektrinės projektą ir persiunčia Seimo nario Žilvino Šilgalio skundą, kuriame teigiama, jog žurnalisto A. Čekuolio dalyvavimas Visagino atominės elektrinės reklamoje yra neetiškas.
Nuspręsta:
Žurnalistas A. Čekuolis, dalyvaudamas Visagino atominės elektrinės viešinimo reklamoje, pažeidė Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 32 str.
 
6. Svarstyta: L. Zenkovo skundas dėl publikacijos dienraštyje “Lietuvos žinios”
2012-11-12 posėdžio metu svarstyto klausimo tęsinys. Leonidas Zenkovas prašo įvertinti 2012-07-18 dienraščio “Lietuvos žinios” publikaciją “Jonavos “Čekanavičius” savo veiklą filmavo”. Teigiama, kad pateikta tikrovės neatitinkanti informacija, pažeistas nekaltumo prezumpcijos principas.
Nuspręsta:
2012-07-18 dienraščio “Lietuvos žinios” publikacijoje “Jonavos “Čekanavičius” savo veiklą filmavo” nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
 
2012-12-03 Nr. 22

 

 
 
1. Svarstyta: V. Vosylės skundas dėl TV3 laidos “Be komentraų”
Violeta Vosylė prašo įvertinti 2012-10-18 TV3 laidos “Be komentarų” siužetą. Teigiama, kad apie V. Vosylę buvo paskleista tikrovės neatitinkanti, nepatikrinta ir jokiais objektyviais šaltiniais neparemta informacija, nesuteikta teisė atsakyti.
Nuspręsta:
2012-10-18 TV3 laidos “Be komentarų” siužete apie V. Vosylę nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
2. Svarstyta: VšĮ “Greitosios medicinos pagalbos stotis” skundas dėl publikacijos savaitraštyje “Lietuvos sveikata”
Viešosios įstaigos “Greitosios medicinos pagalbos stotis” direktorius Tadeušas Rodz prašo įvertinti 2012 m. rugpjūčio 9-15 d. savaitraščio “Lietuvos sveikata” publikaciją “Greitosios reformai pasigendama teisinės bazės”. Teigiama, kad apie įmonę buvo pateikta tendencingai iškraipyta informacija, neišspausdintas paneigimo tekstas, publikacija iliustruota fotomontažu, kuris yra neetiškas ir įžeidžiantis.
Nuspręsta:
2012 m. rugpjūčio 9-15 d. savaitraščio “Lietuvos sveikata” publikacijoje “Greitosios reformai pasigendama teisinės bazės” nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
3. Svarstyta: K. Gudžiūno skundas dėl publikacijos interneto portale www.lrytas.lt
Kęstutis Gudžiūnas prašo įvertinti 2012-10-25 interneto portalo www.lrytas.lt publikaciją “Dviejų niekšų išžagintai 14-metei – teisėjo spjūvis į veidą”. Teigiama, kad informacija apie įtariamąjį padarius nusikaltimą pateikiama neetiškai, ji yra tendencinga, vienpusiška ir neobjektyvi, pažeistas nekaltumo prezumpcijos principas, nesuteikta teisė atsakyti.
Nuspręsta:
Komisija nepripažino, kad publikacijoje buvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas. Pirmininkas įpareigotas laiške žurnalistui išsakyti Komisijos pastabas dėl per daug smulkmeniškai aprašytų kai kurių nusikaltimo detalių.
 
4. Svarstyta: L. Diniaus skundas dėl publikacijos laikraštyje “Šiaulių naujienos” ir interneto svetainėje
Laimontas Dinius prašo įvertinti 2012-10-11 laikraščio “Šiaulių naujienos” ir interneto portalowww.snaujienos.lt publikaciją “Kultūros centras tebevarg
sta su nuomininkais”. Teigiama, kad tikrovės neatitinkanti infomacija, kompromituojantį jį kaip kandidatą į Seimo narius, paskelbta pažeidžiant ne tik Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksą, bet ir LR Seimo rinkimų įstatymą, draudžiantį likus 5 dienoms iki rinkimų dienos skelbti kandidatus kompromituojančią medžiagą.
 
L. Dinius taip pat kreipėsi ir dėl 2009-11-07 laikraščio “Šiaulių naujienos” publikacijos “Frakcija Viena žmona, arba Politikas Jonas išėjo kirptis”. Šio klausimo svarstymas į darbotvarkę neįtrauktas, kadangi Komisija svarsto skundus tik dėl vienerių metų laikotarpyje išspausdintų publikacijų.
Nuspręsta:
2012-10-11 laikraščio “Šiaulių naujienos” ir interneto portalo www.snaujienos.lt publikacijoje “Kultūros centras tebevargsta su nuomininkais” nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
 
2012-12-10 Nr. 23
 
 

1. Svarstyta: Utenos apskrities VPK skundas dėl publikacijų laikrašyje “Anykšta” ir interneto svetainėje www.anyksta.lt
Posėdyje dalyvavo žurnalistas Arvydas Lingaitis. Utenos apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas Linas Pernavas prašo įvertinti laikraščio “Anykšta” ir interneto svetainės www.anyksta.lt publikacijas “Avarijos vietoje neuniformuotas pareigūnas mojavo pažymėjimu” (2012-10-10), “Viršininkas užstoja policijos rėmėją” (2012-11-05), “Policininku prisistatęs vyras policijos garbės nepažeidė” (2012-11-08). Teigiama, kad žurnalistas A. Lingaitis, pateikdamas informaciją apie š.m. spalio 10 d. įvykusią avariją, pažeidė profesinės etikos kodekso reikalavimus.
Nuspręsta:
Laikraščio “Anykšta” ir interneto svetainės www.anyksta.lt publikacijose “Avarijos vietoje neuniformuotas pareigūnas mojavo pažymėjimu” (2012-10-10), “Viršininkas užstoja policijos rėmėją” (2012-11-05), “Policininku prisistatęs vyras policijos garbės nepažeidė” (2012-11-08) nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
2. Svarstyta: A. Norkienės skundas dėl publikacijų dienraštyje “Lietuvos rytas” ir interneto portale www.lrytas.lt
Aldona Norkienė prašo įvertinti dienraščio “Lietuvos rytas” publikacijas “Nužudymo užsakovas bijo viešumo” (2012-03-14), “Kalėjimas – ne sanatorija” (2012-08-25). Teigiama, kad žurnalistas Gintaras Šiuparys iškraipė faktus, pateikė subjektyvų ir vienpusišką aprašomos istorijos vertinimą.
Nuspręsta:
2012-03-14 dienraščio “Lietuvos rytas” publikacijoje “Nužudymo užsakovas bijo viešumo” buvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 37 str.
 
3. Svarstyta: R. Kvedarienės skundas dėl publikacijos interneto portale www.lrytas.lt
Renata Kvedarienė prašo įvertinti 2012-11-27 interneto portalo www.lrytas.lt publikaciją “Kauno gimnaziją sukrėtė anglų kalbos mokytojos tragedija”. Teigiama, kad paskelbta neobjektyvi informacija.
Nuspręsta:
2012-11-27 interneto portalo www.lrytas.lt publikacijoje “Kauno gimnaziją sukrėtė anglų kalbos mokytojos tragedija” nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.
 
4. Svarstyta: A. Matonio skundas dėl publikacijos interneto svetainėje www.racas.lt
Audrius Matonis prašo įvertinti 2012-11-12 A. Račo interneto svetainėje www.racas.lt išspausdintą informaciją “Ekskursas į istoriją: kodėl prostitutai bačiuliai ir matoniai nepasigauna ŽIV”. Teigiama, kad paskelbta tikrovės neatitinkanti, garbę ir orumą, profesinę žurnalisto reputaciją įžeidžianti informacija.
Nupręsta:
2012-11-12 A. Račo interneto svetainėje www.racas.ltišspausdintoje publikacijoje “Ekskursas į istoriją: kodėl prostitutai bačiuliai ir matoniai nepasigauna ŽIV” buvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 59 str.

5. Svarstyta: BIGBANK AS filialo skundas dėl LNK žinių laidos
Klausimas buvo svarstytas 2012-10-29 posėdyje. Sprendimo priėmimas atidėtas, nes nuspręsta kreiptis į LNK dėl informacijos patikslinimo. BIGBANK AS filialo atitikties teisininkė Laura Gerybaitė prašo įvertinti 2012-06-20 LNK 18.45 val. Žinių laidos reportažą. Teigiama, kad Žinių laidos reportaže pateikiant žodinę ir vaizdinę informaciją žiūrovams buvo sudarytas įspūdis, kad pateikiama informacija taikoma ir BIGBANK AS. Tokiu būdu visuomenei apie banką buvo pateiktos neteisingos ir netikslios žinios, žeminančios banko dalykinę reputaciją. Teigiama, kad nepaskelbtas ir paneigimo tekstas. LNK atsiųstame paaiškinime teigiama, kad BIBGANK AS, skirtngai nuo bendrovės “General Financing” pateikė teisės aktų neatitinkantįi paneigimo tekstą, todėl jis ir nebuvo skelbiamas.
Nuspręsta:
2012-06-20 LNK 18.45 val. Žinių laidoje pateikiant informaciją apie BIGBANK AS nebuvo pažeistas Žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.